Spotify nikada nije ostvario profit, a vrijednost kompanije sada iznosi 26 milijardi dolara

Spotify je jučer izašao na burzu, a nakon prvog dana trgovanja vrijednost kompanija popela se na 26 milijardi dolara.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 04.04.2018. / 12:30

Daniel Ek, CEO Spotifya (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Prošlo je 12 godina otkad je u Švedskoj osnovan Spotify, trenutno najveći streaming servis na svijetu s najvećim brojem korisnika. Tijekom tog razdoblja ova kompanija još nikada nije ostvarila profit, već su sve ove godine završili u minusu. Dapače, posljednjih godina gomilaju velike gubitke i pitanje je kada će (a neki se pitaju i hoće li ikada) Spotify početi ostvarivati profit, no usprkos tome čini se kako investitori imaju povjerenje u ovu kompaniju jer nakon jučerašnjeg izlaska na burzu njezina tržišna vrijednost iznosi 26,5 milijardi dolara.

Nakon izlaska na burzu koji se pripremao dugo vremena, sad je vrijeme da izvršni direktor i suosnivač kompanije Daniel Ek pronađe održivi i profitabilni poslovni model zahvaljujući kojem će početi zarađivati. Trenutno su najveći problem diskografske kuće koje uzimaju prevelik dio novca jer od svakog dolara koji Spotify zaradi više od 70 centi ide izdavačima i glazbenicima, a njima ostaje sitniš.

Analitičari vjeruju kako postoji nekoliko potencijalnih rješenja problema ove kompanije – prvi je povećati udio koji dobivaju od svake reproducirane pjesme, a drugi je okrenuti se novim tržištima poput podcasta, videa, organizacije koncerata i slično. Kao primjer možemo uzeti Amazon koji je, kada je osnovan, bio online knjižara, a s vremenom se raširio na brojna druga tržišta i danas je jedna od najvrjednijih kompanija na svijetu.

Još jedno potencijalno rješenje, o kojem navodno već neko vrijeme razmišljaju u kompaniji, jest zaobići velike diskografe i surađivati direktno s manjim diskografskim kućama.

To bi mogla biti dobitna kombinacija za obje strane jer bi Spotify mogao ispregovarati bolje uvjete i veću maržu, a male kompanije više ne bi trebale pomoć velikih diskografa za distribuciju i surađivale bi direktno sa Spotifyem. Cilj ove kompanije, odnosno streaming servisa jest direktno povezati glazbenike sa slušateljima, bez upletanja velikih diskografskih kuća, i pri tome uzeti svoju proviziju koja će biti (puno) veća nego sada.

U tom slučaju, navode na Recodeu, postoji mogućnost "osvete" diskografa koji bi mogli povući dio svog velikog kataloga pjesama sa Spotifya, iako je to scenarij u kojem bi svi izgubili.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti