Nakon predstavljanja chatbota ChatGPT krajem studenog prošle godine, počela je AI utrka među brojnim tehnološkim tvrtkama. Prve konkretne poteze povukli su Microsoft i Google, ali i npr. Snap te su mnoge kompanije naglasile kako će im upravo razvoj AI-a, odnosno proizvoda baziranih na umjetnoj inteligenciji biti prioritet.
ChatGPT napravio je, dakle, pravu disrupciju na tržištu, a kako je tijekom gostovanja na jednoj ovotjednoj konferenciji naglasio Andreas Braun, glavni tehnološki direktor Microsofta u Njemačkoj, već ovaj mjesec možemo očekivati novu verziju ovog AI chatbota.
Aktualna verzija koja je sve oduševila svojim sposobnostima bazirana je na modelu GPT-3.5, dok će nova verzija biti bazirana na još naprednijem modelu GPT-4. Ta će verzija, naglasio je Braun, imati multimodalne modele i omogućit će “potpuno drukčije sposobnosti”, uključujući i - video. Dakle, ono što možemo očekivati od umjetne inteligencije jest da će na temelju upita korisnika moći stvarati ne samo tekstualni sadržaj, već i videozapise, no tek u praksi trebamo vidjeti kako će izgledati taj chatbot i kakve će imati mogućnosti. Ono što je jasno i što je naglasio Braun jest da će biti “značajno bolji”.
Kako naglašavaju na stranici Digital Trends, ovo neće biti prvi AI alat koji na temelju tekstualnih uputa može stvarati videozapise. Naime, takav je alat prošle godine predstavila Meta. Make-A-Video na temelju kratkih tekstualnih upisa može napraviti prilično realistične videozapise tako da slično možemo očekivati i od nadograđenog chatbota OpenAI-a.
Microsoft je još prije nekoliko godina investirao u OpenAI, kompaniju koja je razvila ChatGPT, a nedavno su uložili dodatnih 10 milijardi dolara. Koliko su ove kompanije povezane najbolje govori podatak da je ChatGPT-4 najavljen na eventu koji je organizirao upravo Microsoft. Podsjetimo, Microsoft je početkom godine predstavio verziju svoje tražilice Bing koja je također bazirana na ChatGPT-u, dok je njihov preglednik internetskih stranica Edge dobio neke AI opcije. Također, najavili su kako će umjetnu inteligenciju implementriati i u druge proizvode, uključujući i popularne alate iz Officea.
Izvor: Digital Trends