Društvena mreža TikTok zaludjela je tinejdžere (kao i one malo mlađe i starije diljem svijeta), a u daljnjem usponu nije ih spriječila konkurencija, već - politika. Mreža je već zabranjena u Indiji gdje je bila iznimno popularna, a upitna je njena situacija u SAD-u u kojem su dobili ultimatum - ili prodaja nekoj drugoj američkoj kompaniji ili zabrana.
Takvu nesigurnu situaciju za TikTok sada pokušava kapitalizirati konkurencija - Facebook, odnosno Instagram već je predstavio svog konkurenta Reels, a ranije su i iz YouTubea najavili kako će se uskoro pojaviti i njihova verzija TikToka. YouTube Shorts bit će dio klasične mobilne aplikacije YouTubea, a iz kompanije su sada najavili kako će se, kao testna verzija, pojaviti u Indiji i samo na Androidu. Naravno, naknadno će postati dostupna i na Appleovim uređajima i na ostalim tržištima diljem svijeta, no iz YouTubea još nisu objavili planove kada će se to dogoditi. Kao i TikTok, Shorts će omogućiti snimanje i objavu kratkih videozapisa (do 15 sekundi, što je kraće u odnosu na minutu koliko traju videozapisi na TikToku) koji će se moći uređivati, ubrzavati, korisnici će im dodavati glazbenu podlogu i slično.
Prilikom najave Shortsa iz YouTubea su objavili kako s novom opcijom žele omogućiti stvaranje zajednice nove generacije mobilnih kreatora sadržaja na svojoj mreži, odnosno videoservisu. U razgovoru za američke medije šefica YouTubea Susan Wojcicki rekla je kako su ranije predstavili opciju storiesa na YouTubeu, a popularnost te opcije pokazala je zainteresiranost korisnika i kreatora za kratkim sadržajem. Zato ćemo definitivno nastaviti s inovacijama u svim formatima, uključujući i jako kratke videozapise, najavila je Shorts izvršna direktorica YouTubea.
S obzirom na to kakva je situacija u Indiji, odnosno kako je TikTok zabranjen, a mreža je imala veliki broj korisnika, ta se zemlja čini logičnim mjestom za pokretanjem Shortsa, što dokazuje i popularnost Instagram Reelsa na indijskom tržištu.
Izvor: YouTube Blog