Lijep pozdrav svima, dragi čitatelji! U ovomjesečnom izdanju moje kolumne, govorit ću o najpopularnijem i najuspješnijem marketinškom pristupu današnjice - inbound marketingu. Umjesto dosadnih definicija (kojih ima nekoliko), o inbound marketingu govorit ćemo kroz primjer:
Jurica Dujmović je marketinški savjetnik, grafički dizajner i ilustrator. Trenutno radi na poziciji marketinškog savjetnika za tvrtku Weiss group. Na ZIMO blogu objavljuje mjesečne ekskluzivne članke, ali zato svaki tjedan objavljuje nove članke na svom poslovnom blogu Svaki tjedan savjet jedan.
Na tržnici trgovac prodaje jabuke:
Outbound marketing: Trgovac urla: kupite jabuke! Okružio se plakatima koji govore kako su njegove jabuke zdrave, ukusne, neprskane i spremne za konzumaciju. Tu i tamo naleti koji kupac, pogleda reklamu, čuje povike i kupi.
Inbound marketing: Trgovac šuti, a ispred njega su na pladnju izložene jabuke, izrezane na kriške, s natpisom: besplatna konzumacija. Kupci prolaze - mnogi kušaju (hej, besplatno je!), a određen broj njih nakon kušanja i kupi.
Što je poanta? Kod outbound marketinga, mi kupce dozivamo klasičnim reklamnim sredstvima - plakatima, informacijama o proizvodu, svjedočanstvima kupaca i slično. Kod inbound marketinga, mi kupcima nudimo gratis dio naše usluge, kako bi se kupac uvjerio u naše kvalitete. Ovaj način je posebno zahvalan, jer u svijetu pretrpanom reklamama, kupci su 'evoluirali' - postali su sumnjičavi i reagiraju uvijek s povjerenjem na naše reklamne poticaje. Inbound marketing je slojevit koncept - osim reklamiranja, inbound marketing unapređuje i sljedeće dimenzije poslovanja:
-
Povratne informacije kupca
- Iako nudimo samo dio usluge, dobivamo punu povratnu informaciju o njezinoj kvaliteti. Na ovaj način možemo brže reagirati i unaprijediti kvalitetu našeg poslovanja. Važno je napomenuti da kvaliteta ponuđenog segmenta mora odgovarati cjelini.
-
Branding
- Premda je svaka reklamna strategija ujedno izjava brenda, inbound marketing govori mnogo o našim pozitivnim osobinama: nismo tu da 'veslamo' kupce, nego da im nudimo nešto što (možda) konkurencija uskraćuje - besplatno kušanje naših proizvoda, kako bi utvrdili da li je to ono što oni zaista žele. Dakle, inbound marketing diže naš image na višu razinu, ostvarujući bolji odnos s kupcem.
-
Troškovi reklamiranja
- U velikom broju slučajeva, inbound marketing je i jeftiniji i učinkovitiji od standardnih metoda. Naravno, svoju puninu doseže tek u kombinaciji s klasičnim oglašavanjem. Ipak, treba napomenuti da bi inbound marketing trebao imati primat u najvećem broju slučajeva.
Ipak, inbound marketing nije panaceja - postoje određeni segmenti tržišta gdje nije isplativ - tu spadaju:
- Ponuda jedinstvenih proizvoda
- Ponuda neponovljivih usluga
- Ponuda skupocjenih artikala, gdje troškovi marketinga nadilaze generirane koristi.
- Ponuda kod koje nije moguće pružiti samo dio usluge
- Ponuda kod koje dio usluge ne omogućava uvid u pravu vrijednost proizvoda.
Naravno, primjera ima još, tako da je na vama da procjenite kad vam inbound marketing može biti od koristi, a kad je bolje ostati pri outbound marketingu.
Ako je vaš posao poput moga, inbound marketing je prekrasan način da ne samo pokažete svoje spososbnosti i znanje potencijalnim klijentima, nego i da se borite protiv konkurencije. Na ovaj način pozitivno djelujete na tržišnu klimu i pogodujete klijenta, zbog kojeg, na kraju krajeva, tržište i postoji. Nudeći besplatno i vrijedno znanje, podižete svijest kupca koji profitira od vaših informacija, ali i dolazi do konkretnijih spoznaja o svojim potrebama. Te spoznaje klijenta dovode do potražnje za zahtjevnijim projektima, a povjerenje koje ste inbound marketingom stekli, omogućava vam da potencijalni klijent kontaktira za posao upravo Vas.
I za kraj, što reći? Budite fleksibilni, aktualni i pratite promjene na tržištu. Prilagođavajte svoje poslovanje duhu vremena i svest ćete svoje pogreške na minimum.
U tome vam od srca mnogo uspjeha želi
Jurica Dujmović - Vaš Brand manager