Što Microsoftova kupnja Skypea znači za mobilne operatere?

Microsoft je kupio Skype za 8.5 milijardi dolara. Neki analitičari tvrde da je to previše novaca, dok drugi vide malo drugačiju priču.

Saša Fišter sasa@zimo.co | 16.05.2011. / 18:42

Što Microsoftova kupnja Skypea znači za mobilne operatere?

Microsoft je kupio Skype za 8.5 milijardi dolara. Neki analitičari tvrde da je to previše novaca, dok drugi vide malo drugačiju priču.

Istina je da je 8.5 milijardi dolara velika svota novaca za kompaniju staru niti 10 godina, no što nam zapravo taj potez Microsofta pokazuje?

Telekomunikacijski operateri trenutno koriste dva kanala odnosno jedan za pozive te drugi za podakovni promet. No uskoro, analitičari i direktori velikih kompanija tvrde kako će svi mobilni servisi, uključujići SMS, pozive i video pozive koristiti jedan odnosno podatkovni kanal.

Telekomunikacijska industrija već se suočava sa problemom fiksnih linija kojih se ljudi polako rješavaju dok sve veći porast prodaje bilježe upravo mobilni telefoni. Iz tog razloga mobilni operateri traže način kako zarađivati na mobilim mrežama i aplikacijama radije nego naplaćivati pozive korisnika.

'Na kraju, sve se prebacuje na podatkovni kanal.' - istaknuo je Brian Higgins, jedan od izvršnih direktora američke Verizon mreže koja razvija proizvode i servise za brzu 4G mrežu.

Analitičari kažu kako Microsoft svojom kupnjom Skype ne želi ugroziti posao mobilnih operatera, već želi oživjeti svoju kompaniju prema usmjerenju prema tabletima i smartphoneima.

No Skype pokazuje sve veći interes prema servisima novih generacija, pa se tako mobilni operateri ne bi trebali 'bojati' samo Skypea, jer na ovom tržište svakim danom niču kompanije poput WhatsApp, Kik, GroupMe i textPlus koje omogućavaju slanje poruka putem podatkovnih mreža, pomoću kojih korisnici mogu izbjeći naplatu SMS poruka.

Problem se pojavljuje, kažu analitičari, kod kompanija koje pružaju uslugue samo podatkovnog prometa bez pružanja novih komunikacijskih servisa. Pogledamo li samo kompanije osim Skypea kao što su Apple, Facebook i Google, a koje pružaju mogućnost slanja poruka, razgovora ili video poziva, jasno je kako je sve veći fokus upravo na ovakvu vrstu komunikacije.

Dobar primjer ove situacije pokazuje nizozemski mobilni operator KPN koji je izjavio kako bilježe 10 postotni pad zarade od SMS-a, za što smatraju da su 'krive' uprave te aplikacije koje omogućuju besplatno slanje poruka putem Interneta.

'Ovo su rane indikacije kako se ista stvar može dogoditi bilo gdje.' - istaknuo je Chetan Sharma, nezavisni telekomunikacijski analtičiar.

Verizon napominje kako se putem podatkovnog prometa može zaraditi mnogo novaca, te kako će sve veći zahtjevi za podatkovnih servisa povećati prodaju i kupnju novih smartphone uređaja.

'Povećat će se apetit za uređajima koji će zahtjevati veći bandwith, što smatram vrlo ohrabrujućim.' istaknuo je Higgins iz Verizona.

Via NYTimes

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti