Koliko će Appleova nova pravila privatnosti i opcije koje će korisnicima omogućiti da onemoguće praćenje utjecati na korištenje pojedinih aplikacija, ponajprije ovisi o tome kako će ih developeri tih aplikacija implementirati. A o tome ovisi i hoće li oglašivači moći prikazivati različite oglase korisnicima.
Kako je cijelu situaciju u intervjuu pojasnio Appleov šef za privatnost korisnika, Erik Neuenschwander, hoće li korisnik dopustiti praćenje, ovisi o tome kako developeri objasne za što točno te podatke koriste. Naglasio je da će posebnu težinu imati i izrazi koje developeri odaberu za opis funkcije u dijelu koji im Apple daje za pojašnjenja.
Puno toga ovisi o tome što developer kaže. Ono što smo otkrili kroz praćenje svih drugih dopuštenja koja su korištena u iOS-u tijekom godina je da je komunikacija veoma važan faktor kako bi korisnik bio informiran i donio odluku, pojašnjava Neuenschwander.
Naime, prema novim pravilima, uz to što će korisnici moći točno znati koje podatke aplikacije prikupljaju i za što ih koriste, dobit će i iskočnu obavijest ako neka aplikacija traži dopuštenje za prikupljanje podataka s namjerom dijeljenja tih podataka s trećim stranama. Prikuplja li aplikacija podatke za vlastite potrebe, korisnik o tome neće biti posebno obaviješten.
Korisnici mogu odbiti ili prihvatiti zahtjev za praćenje, što im daje mogućnost da povećaju razinu privatnosti korištenja Appleovih uređaja. Ali za oglašivače i cjelokupnu oglašivačku industriju to bi moglo biti problematično.
Neki oglašivački analitičari procjenjuju kako će manje od trećine korisnika dopustiti prikupljanje podataka, što bi moglo uvelike utjecati na učinkovitost i profitabilnost ciljanih oglasa. To ne znači da Appleovi korisnici više neće vidjeti ni jedan oglas, već da će oni biti bazirani na podacima koje aplikacije odnosno oglašivači direktno prikupe od korisnika, a ne putem treće strane. Tako će, primjerice, Facebook moći prikazivati oglase temeljene na informacijama koje je prikupio direktno od korisnika (koje stranice na Facebooku lajkaju, grupe u kojima su članovi i slično), ali ne i oglase temeljene na web stranicama koje su korisnici posjetili ili pojmovima koje su pretraživali na internetu.
Izvor: Reuters