Dok situacija na europskom i američkom tržištu električnih automobila ne ide u smjeru koji su stručnjaci očekivali te je jasno da će tranzicija prema elektrifikaciji biti sporija te da su pred njom brojni izazovi, situacija u Kini je prilično drukčija. Prema posljednjem izvještaju investicijskih banaka UBS i HSBC, prodaja električnih vozila i hibrida u Kini sljedeće godine trebala bi porasti za čak 20 posto te će tijekom 2025. njihova prodaja doseći 12 milijuna komada. S druge strane, tijekom istog razdoblja očekuje se pad prodaje automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem za desetak posto te bi njihova prodaja trebala iznositi oko 11 milijuna. Dakle, očekuje se da će prodaja električnih automobila i hibrida premašiti prodaju benzinaca.
To je ključna prekretnica za najveće svjetsko tržište automobila, ali i znak koliko je tranzicija na električna vozila brža u Kini u odnosu na zapadne zemlje, komentirali su na Business Insideru. Kao glavne razloge velikog porasta potražnje, odnosno prodaje električnih vozila u Kini navode se državni poticaji, ali i velika konkurencija na lokalnom tržištu koja je spustila cijene. O nekim od popularnijih automobila u Kini već smo više puta pisali - od Seagulla, BYD-ovog vozila cijene ispod 10 tisuća dolara pa do prvog Xiaomijevog e-vozila za kojim vlada velika potražnja i kompanija sada s velikim ambicijama priprema i svoj prvi električni SUV.
Iako je njihova cijena iznimno povoljnija, kineski električni automobili mogu se pohvaliti i s naprednom tehnologijom, a o kakvim je automobilima riječ najbolje možemo vidjeti upravo na spomenutom Xiaomijevom modelu SU7 koji je oduševio i izvršnog direktora Forda koji mjesecima uživa u njegovim mogućnostima.
Jeftinijim cijenama na kineskom tržištu prilagodio se i Elon Musk koji je u toj zemlji ranije također snizio cijenu Teslinih automobila kako bi se prilagodili situaciji i ponudi u Kini. Iako su Teslini prihodi u prvoj polovici godine u minusu više od tri posto, kineski odjel nedavno je objavio prodaju skoro 22 tisuće vozila tijekom prvog tjedna ovog mjeseca, što je najveća tjedna prodaja tijekom četvrtog kvartala.
Dok su kineske tvrtke zabilježile odličan rast na lokalnom tržištu, a sve jeveći interes za kineskim (električnim) automobilima i na drugim tržištima, problem za postizanje većeg uspjeha u inozemstvu su velike carine koje je nametnuo zapad zbog poticaja koje kompanije dobivaju od vlade, no jasno je kako se time želi smanjiti konkurentnost tih vozila i zaštititi domaći proizvođače.
Izvor: Business Insider