Stručnjak za društvene mreže pojasnio zašto Facebook više ne prikazuje fotografije članaka koje dijelite s portala

Ako ste primijetili da Facebook više ne prikazuje puni sadržaj linkova koje dijelite s portala, evo pojašnjenja o čemu je riječ.

Branimir Vorša | 25.10.2021. / 16:51

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Obzirom da je u Hrvatskoj nedavno na snagu stupila Direktiva Europske unije o autorskim pravima na jedinstvenom digitalnom tržištu, korisnici Facebooka mogli su iskusiti da linkovi uz članke koji se linkaju s portala više ne dolaze s potpunom opremom, odnosno dolaze bez fotografije i sažetka teksta -  vidljiv je samo naslov i naziv portala.

Takav prikaz značajno umanjuje korisničko iskustvo dijeljenja članaka putem Facebooka, a o čemu je točno riječ i što to znači za čitatelje, za Zimo je pojasnio Andrija Knezić, autor sadržaja za društvene mreže Nove TV. 

Nakon što je ovih dana primijenjena Direktiva Europske unije iz 2019. godine na nacionalnoj razini, Facebook je onemogućio dijeljenje punog sadržaja medijskih kuća na Facebooku. Pod punim sadržajem se misli na fotografije ili video uz objavu članka čime je bila namjera osigurati zaštitu autorskog prava, pojašnjava Knezić.

Google (Foto: Getty Images) Ovo je posljednji komad slagalice: Internet u EU-u više neće biti isti!

Google (Foto: Getty Images) Prazna ploča bez informacija: Pogledajte kako bi mogla izgledati Googleova tražilica u EU-u

Rekao je i u kojem smijeru bi se stvari sad mogle odvijati, kako bi se novonastala situacija riješila na korist kako izdavača, tako i korisnika Facebooka.

Na europskim izdavačima tj. medijskim kućama je sada da prihvate nova Facebookova pravila korištenja usluga kako bi čitatelji i pratitelji na društvenim mrežama mogli u potpunosti konzumirati medijski sadržaj kako je i namijenjen, rekao je Knezić.

No zasad, čitatelji će morati prihvatiti da će neko vrijeme imati narušeno korisničko iskustvo, dok se problem ne riješi.

Za čitatelje to znači da će se prilikom objave članaka izdavača na privatnim profilima, objave pojavljivati bez popratne fotografije. Što u konačnici može rezultirati manjim angažmanom na iste objave zbog navike pratitelja na određen tip objava koji uz hiperlink tj. naslov sadrži i fotografiju da upotpuni priču, poručio je Knezić.

Kako bi društvene mreže mogle izgledati bez prikaza punog sadržaja medijskih kuća, možda najbolje znaju Australci, koji su početkom godine ostali bez mogućnosti dijeljenja bilo kakvog medijskog sadržaja na Facebooku

Podsjetimo, tada su brojne službene Facebook stranice državnih tijela i medija, putem kojih su se dijelile bitne informacije, ostale prazne, jer je Facebook uklonio sve objave koje su sadržavale linkove. 

Nakon burnih reakcija u javnosti i pritiska iz cijelog svijeta, Facebook je ipak popustio, sjeo za pregovarački stol sa australskim medijima i omogućio korisnicima da ponovno dijele medijske linkove bez problema. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti