Mediji nastavljaju s objavama internih Facebookovih dokumenata koji nam pokazuju kako stoje stvari iza kulisa i kakvi su sve planovi kompanije o kojima javnost ne bi trebala znati. Informacije koje je zviždačica Frances Haugen otkrila pokazale su Facebook kao kompaniju kojoj je profit apsolutno iznad svega, uključujući i sigurnost i zdravlje svojih korisnika pa čak i onih iznimno ranjivih skupina, mladih i pogotovo tinejdžerica.
Upravo su mladi i tinejdžeri najvažnija (a vjerojatno i najprofitabilnija) skupina korisnika koju Zuckerberg pod svaku cijenu želi zadržati na Instagramu te se u kompaniji upravo gubitak tinejdžera smatra egzistencijalnom prijetnjom za Instagram. Tako su, pokazuje interna prezentacija, u Facebooku razmišljali još 2018., a zahvaljujući novim dokumentima koji su prošlog tjedna objavljeni u medijima, situacija se do sada nije previše popravila te u Zuckerbergovoj kompaniji i dalje strahuju od gubitka mladih koji bi u potpunosti ili djelomično Instagram mogli zamijeniti s konkurentskim mrežama.
Kako bi zadržali tinejdžere, u Instagramu su još 2018. odredili da će cjelokupni godišnji marketinški budžet trošiti upravo na tu kategoriju korisnika. Marketinški stručnjaci taj su potez opisali prilično neuobičajenim, no pokazalo se kako je Instagram ipak djelomično raspodijelio svoj budžet i na one malo starije te na roditelje tinejdžera, iako je većina novca potrošena upravo na tinejdžere.
Mladi koji koriste Instagram, u budućnosti bi mogli koristiti i druge Facebookove aplikacije, bila su razmišljanja čelnika Facebooka, koja su otkrivena u internim dokumentima te kompanije. Ipak, naknadno su ipak odustali od toga da sam Facebook približe tinejdžerima te su se orijentirali na privlačenje, ali i zadržavanje mladih na Instagramu.
Što se broja korisnika tiče, ekipa iz Facebooka može biti zadovoljna jer je ta brojka i dalje još veća u odnosu na njihove žestoke rivale. Prema posljednjim podacima, Instagram ima oko 1,3 milijardi korisnika, TikTok oko milijardu, dok ih Snapchat ima oko 500 milijuna. No kako je pokazalo nedavno istraživanje Piper Sandlera, problem je što je za oko 35 posto mladih najomiljenija mreža Snapchat, za 30 posto njih TikTok, dok je Instagram najdraža društvena mreža za samo 22 posto njih.
Izvori iz samog Instagrama (riječ o zaposlenicima koji su anonimno podijelili svoje informacije s medijima) govore kako je zabrinutost u Instagramu sve veća te su na sastanku prošlog mjeseca direktori kompanije pokazali da se porast novih korisnika između 13 i 19 godina koji je započeo s pandemijom bliži kraju, a smanjuje se i vrijeme koje mladi provode svakog dana koristeći ovu društvenu mrežu.
Iz Facebooka su demantirali informacije da su sav budžet potrošili na tinejdžere, no podsjetili su kako nije tajna da su upravo mladi jedna od njihovih najvažnijih zajednica jer primjećuju i stvaraju trendove.
Izvor: Cnet