Moderni automobili koriste sve više tehnologije te opcije poput automatskog kočenja, držanja vozila unutar cestovne trake, upozorenja na umor i slično postaju standard u sve većem broju vozila. Takve opcije predstavljaju dodatne sigurnosne mehanizme zahvaljujući kojima se mogu spasiti i ljudski životi.
Nedavno istraživanje Američke automobilske udruge (AAA) pokazalo je kako se posljednjih godina tehnologija automatskog kočenja značajno poboljšala te, iako i dalje nije savršena, ona je na novim automobilima značajno bolja i sigurnija u odnosu na vozila proizvedena u drugoj polovici prošlog desetljeća. Riječ je o tehnologiji koja koristi kamere i senzore koji prate situaciju oko vozila te, ako detektiraju opasnost, automatski aktivira kočnice.
Američka organizacija nedavno je testirala različite verzije tri ista modela automobila - Jeep Cherokee, Nissan Rogue i Subaru Outback i to verzije ovih automobila predstavljene 2017. i 2018. godine, ali i posljednje verzije koje su predstavili ove godine, pri čemu su fokus stavili upravo na opciju automatskog kočenja. Svako vozilo, odnosno tehnologija kočenja testirana je pri brzinama od 19 km/h, 40 km/h i 56 km/h na zatvorenoj stazi, dok se na sredini staze nalazilo lažno vozilo.
Testovi su pokazali očekivane rezultate - tehnologija koja se koristi u novim modelima automobila pokazala se puno boljom i učinkovitijom u odnosu na starije modele. Tako su sva nova vozila u svim testovima zakočila na vrijeme i izbjegla su sudar, dok su stariji automobili zakočili na vrijeme samo u 51 posto slučajeva i izbjegli sudar. Također, to je poboljšanje i u odnosu na slične testove provedene prije dvije godine u kojima je ova tehnologija bila učinkovitija u sprječavanju sudara pri manji brzinama u odnosu na sudare pri većim brzinama.
Iako je riječ o velikom napretku i odličnim rezultatima, jedan od direktora istraživanja u AAA Greg Brannon komentirao je kako su pred njima novi izazovi kako bi se osiguralo da ovakvi sustavi automatskog kočenja rade i pri većim brzinama.
Što se novog istraživanja tiče, treba naglasiti kako su ovi testovi uključivali samo sudare s prednjim dijelom vozila, dok su ranija istraživanja koje je proveo AAA pokazala loše rezultate za bočne sudare i sudare pri skretanjima ulijevo za vozila koja se približavaju.
Izvor: The Verge