Danas je prijedlog Europske komisije za nametanje konačnih kompenzacijskih pristojbi na uvoz baterijskih električnih vozila (BEV) iz Kine dobio potrebnu podršku država članica EU-a, objavila je Komisija.
Komisija sada može povećati carinsku stopu do 35 posto s postojeće koja iznosi 10 posto. Ova odluka treba stupiti na snagu do kraja listopada.
Cilj povećanja carinskih stopa jest ponovno uspostaviti pravedne uvjete tržišnog natjecanja s proizvođačima koji imaju koristi od velikih javnih subvencija.
Kina sa svoje strane osuđuje ovaj "protekcionistički" pristup i već je pokrenula antidampinške istrage na proizvode poput svinjetine, mliječnih proizvoda i alkoholnih pića na bazi vina uvezene iz Europe, kao i konjaka.
Njemačka, koja se najviše protivi uvođenju kaznenih carina na kineske automobile, nije uspjela okupiti blokirajuću manjinu. Ona se pribojava kineske odmazde koja bi mogla pogoditi njezinu automobilsku industriju. Pridružile su joj se samo četiri zemlje - Mađarska, Slovačka, Slovenija i Malta.
Deset zemalja članica bilo je za odluku Komisije, a ostale su bile suzdržane.
Budući da su zemlje članice podijeljene oko toga pitanja - nije bilo potrebne kvalificirane većine, to jest najmanje 15 država članica koje čine najmanje 65 posto stanovništva EU-a ni za ni protiv te odluke. Komisija sada ima odriješene ruke da uvede kompenzacijske carine, koje će se primjenjivati i za modele koji se proizvode u Kini, a njihovi vlasnici nisu Kinezi.
Istodobno Komisija nastavlja dijalog s Kinom kako bi pokušali naći dogovorno rješenje, a dodatne carine mogu se ukinuti čim se pronađe neki kompromis.