Kina odgodila dozvole za ulaganja proizvođača automobila u Latinskoj Americi

Kina je odgodila dozvole proizvođačima automobila Geelyju i BYD-u za ulaganja u Latinskoj Americi, upozorivši na rizik prijenosa tehnologije, rekla su dva upućena izvora.

Hina | 11.04.2025. / 15:02

BYD-jevi automobili, ilustracija (Foto: Afp)

Geely je prema dogovoru s francuskim Renaultom trebao koristiti njegove pogone u Brazilu i preuzeti manjinski udio u njegovom poslovanju, prema dogovoru iz veljače.

BYD je pak 2023. godine najavio da će u Meksiku graditi tvornicu i trebao je objaviti njezinu lokaciju do kraja prošle godine.

No, postupak pribavljanja dozvole Pekinga trajao je dulje no što se očekivalo, a državni planer rekao je predstavnicima u kompanijama da planovi uključuju rizik prijenosa tehnologije, ne navodeći detalje, rekli su izvori.

BYD, ilustracija Kineska ponuda koja se ne odbija: BYD šokirao cijenom svog električnog automobila

Dužnosnici kineskih udruženja automobilske industrije upozorili su pak u odvojenim razgovorima kompanije da će carine američkog predsjednika Donalda Trumpa stvoriti neizvjesnost u globalnoj trgovini i u gospodarstvima širom svijeta i zakomplicirati rizike i povrat njihovih ulaganja, navode izvori.

Situacija bi se mogla promijeniti

Razgovori još nisu završeni i situacija bi se mogla promijeniti, upozorili su izvori.

Treći izvor rekao je da su regulatori sada stroži i oprezniji prema inozemnim ulaganjima domaćih proizvođača automobila, ali ne do te mjere da potpuno obustave postupak izdavanja dozvola. Produljili su rok za dovršetak provjere i traže od kompanija više dokujmenata, dodao je izvor.

Geely je priopćio da je njegova suradnja s Renaultom u Brazilu bila uspješna, bez kašnjenja ili dodatnog nadzora.

BYD Seal Novi kralj na tronu: Kineski BYD već šest mjeseci zaredom prodaje više električnih vozila od Tesle

BYD, Renault i kineski državni planer, Nacionalna komisija za razvoj i reforme, nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da komentiraju informaciju o odgodi dozvola.

Geely traži partnere za širenje u inozemstvu i već je udružio snage s Renaultom u proizvodnji automobila u Južnoj Koreji.

BYD pak još uvijek prodaje 90 posto vozila u matičnoj Kini, ali gradi tvornice u Mađarskoj, Meksiku, na Tajlandu, u Uzbekistanu i u Brazilu kako bi bio bliže glavnim inozemnim tržištima.

Vezane vijesti

Još vijesti