Sudac iz Floride u nedavnoj je presudi utvrdio da postoje "razumni dokazi" da su izvršni direktor Tesle Elon Musk i drugi rukovoditelji te kompanije bili svjesni neispravnog sustava autopilota, ali su ipak dopuštali nesigurnu vožnju Teslinim vozilima. Ta odluka omogućuje tužitelju u tužbi za smrtonosnu nesreću da nastavi sa suđenjem, tražeći kaznenu odštetu protiv Tesle za namjerno loše ponašanje i grubi nemar.
Neuspjeh za Teslu uslijedio je nakon dvije ranije sudske pobjede oko odgovornosti sustava autopilota u Kaliforniji. Slučaj u Floridi proizašao je iz nesreće 2019. godine, kad se Teslin Model 3 zabio pod kamion, što je rezultiralo smrću vozača Stephena Bannera. Suđenje, prvotno zakazano za listopad, bilo je odgođeno bez novog zakazanog datuma.
Profesor prava sa Sveučilišta u Južnoj Karolini Bryant Walker Smith istaknuo je sučev sažetak, ukazujući na "alarmantne nedosljednosti" između Teslina internog znanja i njihovih javnih izjava. Smith sugerira da presuda otvara vrata javnom suđenju, koje bi moglo otkriti dokaze neugodne za Teslu i Elona Muska.
"Itekako su bili svjesni problema"
Sudac Reid Scott s okružnog suda Palm Beach pronašao je dokaze da su u Tesli slijedili marketinšku strategiju predstavljajući svoje proizvode kao autonomne, pri čemu su Muskove javne izjave značajno utjecale na percepciju tehnologije. Tužiteljica, Bannerova supruga, može tvrditi na sudu da su Teslina upozorenja u priručnicima i ugovorima bila neadekvatna.
Sudac je povukao paralele između Bannerove nesreće i incidenta iz 2016. godine, koji je uključivao Joshuu Browna, gdje sustav autopilota nije uspio detektirati kamione. Bilo bi razumno zaključiti da je optužena Tesla, preko svog izvršnog direktora i inženjera, bila itekako svjesna problema, rekao je sudac Scott.
Bannerov odvjetnik Lake "Trey" Lytal III izrazio je zadovoljstvo zbog rezultata na temelju dokaza o kaznenom ponašanju. Sudac se također osvrnuo na video iz 2016. godine, koji promovira Teslin autopilot, a prikazuje Teslu kako vozi bez ljudske intervencije. Video, naveden kao marketinški alat, prikazao je scenarije slične Bannerovoj nesreći bez objašnjavanja njegove aspiracijske prirode ili tadašnjeg trenutačnog statusa tehnologije na tržištu.
Izvor: Reuters