Nedavno istraživanje o sigurnosti sustava asistencije u vožnji koje je proveo Europski program za ocjenjivanje novih automobila smjestilo je Teslu, odnosno autopilot na razočaravajuće šesto mjesto. Iako se Muskov sustav pokazao najbolji kada su u pitanju kvaliteta asistencije i sigurnost, zakazao je kada su u pitanju uključenost i angažman vozača i način na koji asistent komunicira svoju uključenost vozaču. Jedan je od problema što je Musk Teslin sustav za asistenciju nazvao autopilotom, što neki smatraju zavaravanjem korisnika koji bi mogli shvatiti da je riječ o pravom autopilotu koji bi sam mogao upravljati vozilom (posljednja nadogradnja softvera ide prema tome), a ne sustavu za asistencije uz koji je uvijek potrebna uključenost i pažnja vozača.
Novo istraživanje koje je proveo Consumer Reports u SAD-u i u kojem je sudjelovalo 17 vozila, ponovno je ukazalo na iste probleme Tesle i autopilota, no rezultati su ipak bolji nego u Europi te se nalazi na drugom mjestu. Prvo mjesto pripalo je GM-ovu sustavu asistencije u vožnji Super Cruise, koji je testiran na modelu Cadillac CT6. GM će taj sustav uključiti u više od 20 vozila koja će se u budućnosti pojaviti na tržištu, uključujući i na nedavno predstavljenom električnom Hummeru.
Zanimljivo, isti je automobil i prije dvije godine zauzeo prvo mjesto u sličnom istraživanju - tada je iza njega ostao Teslin Model 3, a ove godine Model Y, iako treba naglasiti kako ovdje nije riječ o testu samih vozila, već o sustavu implementirane asistencije u vožnji.
U testu koji je proveden tijekom ljeta Cadillac je ostvario 69 bodova, dok je Model Y ostvario 57 od mogućih 100 bodova. Kao i u slučaju europskog istraživanja, glavni razlog zbog kojeg Teslin autopilot nije osvojio prvo mjesto odnosi se na uključenost vozača u proces vožnje dok je asistent aktiviran. Naime, sustav Super Cruise dolazi s infracrvenom kamerom okrenutom prema vozaču zahvaljujući kojoj računalo zna prati li vozač cestu i je li spreman preuzeti kontrolu nad vozilom u slučaju problema. Također, Super Cruise dobio je pohvale i za način na koji obavještava vozača o svom isključenju, što je naročito važno jer nakon toga vozilom upravlja isključivo vozač, dok se u nekim situacijama Teslin autopilot može naglo sam isključiti, pri čemu računalo ne zna prati li ili ne vozač cestu.
Treba naglasiti da se u kategoriji “sposobnosti i performanse” koja se odnosi na kvalitetu samog asistenta i upravljanje vozilom, kao i prethodnom istraživanju provedenom u Europi, Tesla ostvarila najbolje rezultate. Rezultate za sva ostala vozila pogledajte ovdje.