Iz Tesle su se jučer na društvenoj mreži X pohvalili kako je broj proizvedenih automobila dosegao 7 milijuna. Vozilo s kojim je dosegnuta okrugla brojka proizvedeno je u Teslinoj tvornici u Freemontu i, nije teško zaključiti, jedina su kompanija na svijetu koja je do sada proizvela toliki broj isključivo električnih automobila.
Za proizvodnju prvog milijuna automobila Tesli je trebalo čak 16 godina te su taj pothvat ostvarili početkom 2020. godine. Nakon toga krenuo je veliki uspon, kako proizvodnje i prodaje automobila, tako i cijene dionica pa je ova tvrtka u listopadu 2021. godine probila granicu vrijednost od bilijun dolara. Danas je ta tržišna vrijednost manja (oko 670 milijardi dolara), no i dalje je značajno veća od svih ostalih (tradicionalnih) automobilskih kompanija, što dovoljno govori o snazi ove kompanije, kao i njenom potencijalu.
Kolika je brzina povećanja proizvodnje Teslinih automobila možemo vidjeti po tome što je u ožujku prošle godine ukupna dotadašnja proizvodnja Teslinih automobila dosegla 4 milijuna, samo 6 mjeseci kasnije ta je brojka već iznosila 5 milijuna. Nešto manje od godinu dana poslije, proizvodnja je dosegla 7 milijuna automobila i sljedeće godine ili najkasnije 2026. broj ukupno proizvedenih Teslinih vozila trebao bi se popeti na - 10 milijuna.
U ovakvom uspjehu Muskove tvrtke veliku je ulogu imala j Teslina tvornica u Kini. Iz Gigafactory Shanghaija nedavno su se pohvalili s vlastitim uspjehom - proizvodnjom 3 milijuna vozila, a u rujnu su objavili kako su do tada izvezli svoje milijunto vozilo.
Što se ove godine tiče, očekivanja analitičara kažu da ne treba očekivati neki rast te da bi broj isporuka automobila trebao biti sličan kao i prošle godine. Dok Musk u prvi plan i kao najvažniju stvar za budućnost Tesle stavlja autonomiju i robotaksije, dio analitičara smatra kako bi fokus trebao prebaciti na jeftinije modele i toliko spominjani Model 2 cijene oko 25 tisuća dolara.
Tijekom posljednjeg kvartalnog financijskog izvještaja, iz Tesle su ponovili kako za prvu polovicu sljedeće godine zaista planiraju jeftinije modele svojih vozila, no nisu dali nikakve detalje tako da bi mogli samo predstaviti neke jeftinije verzije aktualnih modela, a ne potpuno novi cjenovno prihvatljiviji model.
Izvor: Electrek