Sredinom travnja ove godine u SAD-u, na cesti sjeveroistočno od Seattlea, Teslin automobil zaletio se u motocikl s kojeg je zbacio 28-godišnjeg vozača i pregazio ga. Mladiću, nažalost, nije bilo spasa te su hitne službe mogle samo konstatirati smrt. Tada je objavljeno kako je 58-godišnji vozač Modela S aktivirao autopilot te je u samom trenutku nesreće gledao u telefon.
Zbog izazivanja nesreće sa smrtnom posljedicom, 58-godišnjak je uhićen, a ovaj tjedan saznali smo neke nove detalje o samoj nesreći. Naime, u trenutku sudara, u Teslinom vozilu bila je aktivirana opcija FSD (Full Self Driving) - riječ je o softveru koji ima veće i bolje mogućnosti u odnosu na autopilot i koja gotovo pa u potpunosti može samostalno upravljati automobilom. No i za Teslin autopilot i FSD vrijedi ista stvar - vozilo konstantno mora biti pod nadzorom vozača koji mora imati ruke na volanu.
Dakle, iako se upravljanje predaje računalu vozila, vozač je i dalje jedini odgovoran te mora biti spreman uskočiti i preuzeti kontrolu u slučaju nepredviđenih situacija. Npr. da vozač Tesle S nije bio zaokupljen s mobitelom, možda bi na vrijeme primijetio da njegov automobil ide prema motociklu i ne koči te bi mogao izbjeći tragediju.
Prema Reutersu, ovo je druga prometna nesreća sa smrtnim posljedicama u kojoj je sudjelovala Tesla s aktiviranim opcijom FSD, no za konačne zaključke treba sačekati završetak službene istrage koja je u tijeku.
Dio stručnjaka koji su razgovarali s novinarima Reutersa upozorava na ograničenja Tesline tehnologija koja je ovisna o kamerama u umjetnoj inteligenciji, dok konkurenti poput Wayma koriste i dodatne senzore poput lidara.
Toliko stvari može poći u krivo, objasnio je Sam Abuelsamid iz Guidehouse Insightsa potencijalne probleme ovisnosti autonomnog sustava samo o kamerama jer je samo s tim podacima ponekad teško točno izmjeriti koliko se daleko nalaze objekti udaljeni od vozila.
Ovo svakako nisu dobre vijesti za Muska koji je nedavno rekao kako budućnost Tesle ovisi o jednoj stvari - ne o automobilima, već o autonomiji. Poznato je kako njegova tvrtka već dugo vremena priprema robotaksije, odnosno vozila i servis u kojem bi se ljudi odmarali i radili svoje stvari, dok bi računala i tehnologija imali potpunu kontrolu nad vožnjom. Da je tako nešto moguće, vidimo na primjeru Wayma, Googleove kompanije čiji automobili u kojima nema vozača već neko vrijeme bez problema prevoze putnike u Phoenixu i San Franciscu.
Musk o takvoj mogućnosti za svoje automobile govori već godinama, no i dalje čekamo Teslinu tehnologiju koja će biti finalizirana i kojoj će regulatori dati zeleno svjetlo za testiranje, a na kraju i za uvođenje robotaksi servisa. Prema dosadašnjem iskustvu, Tesla je s FSD napravila veliki napredak u tom smjeru, no i na primjeru ove prometne nesreće možemo zaključiti kako će proći još dosta vremena dok će ljudi moći bezbrižno prepustiti volane, ali i svoje i tuđe živote Teslinim računalima i tehnologiji.
Izvor: Reuters