Tržište automobila za 5 godina trebalo bi izgledati prilično drukčije u odnosu kako izgleda danas. Na cestama bi trebalo biti sve više električnih automobila, a očekujemo i veliki broj stanica za punjenje. Bit će posebno zanimljivo vidjeti tko će tada biti lider na tržištu. Danas tu poziciju suvereno drži Tesla, no kompanije poput VW-a, Forda i brojnih drugih koje su uložile desetke milijardi dolara u elektrifikaciju imaju svoje planove s kojima žele Muska svrgnuti s trona.
Odgovore na pitanje što od Tesle možemo očekivati za pet godina dao je prvi čovjek za odnose s investitorima u toj kompaniji Martin Viecha. Gostujući na tehnološkoj konferenciji Goldman Sachsa u San Franciscu govorio je o budućnosti Tesle kao i tržišta električnih automobila tijekom sljedećih pola desetljeća, a kao najvažnije teme koje će dominirati industrijom tada izdvojio je baterijske tehnologije i njihovu dostupnost te cijenu proizvodnje samih automobila.
Tržište električnih automobila i industrija rast će, smatra Viecha, u skladu s dostupnošću, odnosno ponudi baterija.
Kao najvažniju metriku za praćenje ovog tržišta istaknuo je trošak proizvodnje po automobilu. Prije 5 godina trošak izrade svakog Teslina automobila iznosio je 84 tisuće dolara, a sada je on pao na 36 tisuća dolara, pri čemu su sve uštede ostvarene poboljšanjima u proizvodnji i dizajnu vozila te s novim dizajnom tvornica, ali ne i jeftinijim baterijskim tehnologijama.
Tijekom govora dotakao se i teme već više puta spominjanog jeftinijeg Teslinog automobila te je, kao ranije i Musk, i on rekao kako, ako žele postati proizvođač automobila s visokim prodajnim brojkama, trebat će proširiti portfelj vozila i s cjenovno povoljnijim modelom.
No to neće biti tako skoro jer trenutna vlada velika potražnja za njihovim Modelima 3 i Y i ta su im vozila prioritet te Viecho kaže kako će Model Y postati najprodavaniji automobil na svijetu.
Za ova dva automobila rekao je kako oni pripadaju drugoj generaciji Teslinih vozila (X i S su prva generacija), dok će treća generacija biti - robotaksi platforma, koju možemo očekivati nakon predstavljanja spomenutog jeftinijeg automobila.
Izvor: Business Insider