Kada se govori o autonomnim automobilima, većina stručnjaka složna je kako je trenutni lider na ovom tržištu Googleov Waymo čiji su automobili već odvozili milijune (autonomnih) kilometara pri čemu nije zabilježen niti jedan ozbiljniji incident. Ova kompanija u SAD-u već testira prijevoz putnika u automobilima u kojima nema vozača (čak niti osobe koja bi sjedila na prednjem sjedištu i preuzela kontrolu u slučaju problema), a uskoro bi trebao početi s radom njihov prvi službeni taksi servis u Phoenixu za prijevoz ljudi autonomnim vozilima.
Nakon Phoenixa, Waymo svoje usluge želi proširiti i na Los Angeles i druge američke gradove, no razmišljaju i o širenju na europskom tržište. To je najavio na nedavnom automobilskom kongresu koji se održao u Torinu izvršni direktor kompanije John Krafcik. Kako prenose na Cnetu, Krafcik smatra kako postoji prilika za eksperimentiranje i na europskom tržištu, pri čemu je naveo eksperimentiranje s različitim proizvodima i tržišnim strategijama, no ipak nije spomenuo neke konkretnije korake koje bi mogli napraviti u Europi.
John Krafcik (Foto: AFP) (Foto: Afp)
Ulazak na tržište europskih zemalja mogla bi otežati činjenica što Waymo kao brand nije dovoljno poznat u Europi te malo ljudi zna kako je riječ o kompaniji nastaloj iz Googlea i koja je sada, jednako kao i sam Google, dio krovne kompanije Alphabet. Zbog toga bi Waymo trebao surađivati s nekom poznatijom automobilskom kompanijom s kojom bi se lakše probio na tržištu, no prije svega problem će im predstavljati zakoni i pravila vezana uz automobilsko tržište.
Inače, gostujući na ovom kongresu izvršni direktor Waymoa pohvalio se brojkom od više od 11 milijuna kilometara koje su njihovi automobili odvozili na javnim cestama pri čemu, podsjetimo ponovno, nije zabilježen niti jedan veći incident.
Izvor: Cnet