Kineski velegrad Šenžen jedan je od najvećih industrijskih centara Kine, koji s prigradskim naseljima broji više od 25 milijuna ljudi i u kojem svoja sjedišta imaju brojne velike kompanije. U gradu su registrirana oko četiri milijuna automobila – zagađenje je veliko pa su vlasti prije nekoliko godina odlučile uvesti ograničenje broja novih automobila na cestama. To je bio jedan od prvih koraka prema smanjenju zagađenja, a sljedeći koraci bazirani su ponajviše na električnim vozilima.
Tijekom prošle godine Šenžen je postao prvi grad u svijetu u kojem sve autobuse javnog prijevoza, a riječ je o više od 16 tisuća autobusa, pokreću električni motori. Umjesto buke i zagađenja na autobusnim kolodvorima i stanicama, Šenžen je pokrenuo tihu revoluciju jer je, osim smanjenog zagađenja, jedna od karakteristika električnih motora i – tišina.
Čak se dio ljudi sada žali kako su autobusi pretihi, pa ih ljudi često ne mogu čuti, zbog čega se razmišlja o dodavanju zvuka ili zvučnih upozorenja, kao i na nekim modelima električnih automobila.
Prelazak na električni autobuse nije bio jeftin jer cijena jednog autobusa iznosi više od 200 tisuća funti (1,65 milijuna kuna), no Šenženu su u kupovini autobusa pomogle centralna i lokalna vlast s izdašnim subvencijama. Također, u ovom su gradu postavljene i brojne punionice i posebna stajališta za punjenje autobusa te je najčešće jedno punjenje tijekom noći dovoljno za cjelodnevnu vožnju (baterija izdrži oko 200 km).
Nakon što je prošle godine elektrificirana cijela autobusna flota, početkom ove godine grad je gotovo u potpunosti elektrificirao flotu taksija (riječ je o klasičnim taksijima, ali ne i o taksijima kakva koriste kompanije za dijeljenje prijevoza). Od skoro 22 tisuće taksija u Šenženu, njih 99 posto pokreću električni motori – još prošle godine cestama ovoga grada vozilo je oko 7500 taksija s motorima s unutrašnjim izgaranjem, a danas je većina tih vozila zamijenjena s e-vozilima.
Šenžen je najveći grad na svijetu u kojem su električna vozila zamijenila benzince i dizelaše kada je u pitanju prijevoz taksijem, no prvi grad s isključivo električnim taksijima bio je kineski Taiyuan, u kojem se od 2016. koriste isključivo električni taksiji.
Izvor: AP