Ako danas želite pratiti svoje sportske aktivnosti putem mobilnih aplikacija, dostupna su vam brojna i različita rješenja. Jedno od njih, koje koristi više od 100 milijuna ljudi diljem svijeta, jest Strava. Putem ove aplikacije možete pratiti brojne sportske aktivnosti, uključujući i trčanje i bicikliranje, a kako bi korisnike motivirali na bavljenje sportom, korisnici se mogu povezivati s prijateljima i drugim korisnicima i s njima dijeliti svoje uspjehe. Također, korisnici mogu dobivati i različite virtualne bedževe s kojima mogu istaknuti svoja postignuća, a oni najuspješniji i najpopularniji čak mogu postati i neka vrsta sportskih influencera i sklopiti ugovore s brendovima, za koje mogu biti plaćeni.
No dok je hvaljenje sa svojim postignućima zamišljeno kao motivacija, za neke korisnike aplikacije svakodnevno trčanje, trčanje maratona, bicikliranje na velike rute, dovršavanje različitih izazova i slično, postala je i neka vrsta statusnog simbola. Za slučaj da žele dobiti bedževe, završiti maraton, odvoziti 100-njak km na biciklu, a za to nemaju vremena, odnosno nisu sposobni za to ili su jednostavno lijeni, neki korisnici ove aplikacije počeli su koristiti usluge tzv. “Strava mula” koji to rade za njih.
Zvuči prilično nevjerojatno, no Metro donosi priču o nekim takvim mulama iz Indonezije i Velike Britanije koji trče i voze bicikl za svoj gušt, no pri tome koriste podatke za aplikaciju Strava drugih korisnika. Dok su oni na poslu, igraju igre ili ljenčare na krevetu, netko trči njihove kilometre pa se s tim oni mogu naknadno pohvaliti.
Što se mula tiče, oni rade ono što bi inače radili - bave se sportom, no sad ih netko plaća za to. Cifre nisu velike, no kako naglašavaju na Metrou, za neke napornije stvari može se zaraditi solidan novac. Npr. ako želite da netko za vas završi maraton, za to ćete britanskim mulama morati platiti 200 funti, a neki su čak uveli i pretplatničke modele pa će za vas tri puta tjednno trčanje po 10 km stajati 42 funte mjesečno.
Neke su mule napravile i pravi poslovni model, sličan klasičnom poslovanju pa tako čak i outsourcaju svoje usluge. Naime, kada dobiju upit za određenu aktivnost, oni na forumima mogu ponuditi tu uslugu drugim trkačima koji se nalaze u istom gradu ili kvartu kao i osoba koja koristi taj račun na Stravi, kako bi cijela stvar izgledala što uvjerljivije.
Prema Adrienne Adhami, osobnoj trenerici s velikim brojem pratitelja na društvenim mrežama, prikazivanje sebe u takvom, boljem svjetlu, govori o društvenom statusu osoba koji je povezan s aktivnim i zdravim životnim stilom. Ljudi tako žele drugima pokazati kako su spremni na trčanje 10 km prije posla zato što se žele prikazati discipliniranima i u formi, iako su u biti cijelo to vrijeme - u krevetu.