Kako bi uspjeli u današnjem modernom biznisu trebate prihvatiti svoje pogreške i na njima učiti, poručio je svim poduzetnicima na nedavnoj Business Insider Ignition konferenciji izvršni direktor Amazona Jeff Bezos. Govoreći o poslovanju i velikim pogreškama, Bezos je priznao kako je i on do sada više puta griješio te su njegove greške i eksperimenti bili teški milijarde dolara, a jedna od takvih velikih i skupih grešaka jest njihov nedavno predstavljeni telefon Fire. Glasine koje su mjesecima prije njegovog predstavljanja kružile mrežom govorile su o jeftinom (čak i besplatnom) telefonu s nekim revolucionarnim opcijama, no pokazalo se da je cijena telefona ista kao i cijena konkurentskih modela, dok je hardver sličan kao i ostali telefoni na tržištu.
'Ove stvari uopće nisu zabavne, ali nisu niti važne', komentirao je Bezos te pogreške i dodao kako kompanije koje ne eksperimentiraju i koje ne prihvate neuspjeh, na kraju dođu u očajnu situaciju u kojoj će uspjeh cijele kompanije ovisiti samo o jednom proizvodu, što se često može pokazati katastrofalnim. Samo nekoliko odličnih proizvoda i servisa mogu nadoknaditi brojne stvari i eksperimente koji se nisu pokazali uspješnima – Amazonu su se takvi eksperimenti isplatili te su zahvaljujući njima tijekom godina predstavili uspješne servise i proizvode poput Amazon Web Servicesa, Kindlea, Amazon Prime i Amazon Marketplacea. Bezos kaže kako nikad ne možete znati hoće li neki eksperiment uspjeti ili neće – oni su po prirodi osuđeni na neuspjeh, no dovoljno je da se ti eksperimenti samo nekoliko puta pokažu uspješnima i kompanija može nadoknaditi sve gubitke i zaraditi veliki novac.
Govoreći o takvim neuspjesima, Bezos je spomenuo Fire Phone za koji je rekao da s njim nisu ostvarili očekivanja, no svim je ljubiteljima Amazona poručio da sačekaju nove vijesti vezane uz njihove pametne telefone tako da sigurno već rade na njegovom nasljedniku s kojim će pokušati ispraviti sve pogreške. Kao jednu od budućih potencijalnih pogrešaka Amazona, mnogi spominju i bespilotne letjelice koji će dostavljati proizvode, no Bezos je uvjeren da su one budućnost dostave te da će omogućiti puno bržu i jednostavniju dostavu proizvoda.
Foto: AFP