Koronavirus je zaustavio naše privatne i poslovne živote te je stotine milijuna ljudi diljem svijeta "zaključao" u njihovim kućama. Dok je većina gospodarskih kategorija u praznom hodu, jedna od rijetkih usluga koje su u porastu jest dostava, bilo da je riječ o već pripremljenoj hrani, namirnicama iz trgovina, stvarima poput potrošačke elektronike kupljenim iz online trgovina, pa čak i novina. No iako se danas preferira beskontaktna dostava, za dostavljače i osobe koje su naručile hranu ili stvari ipak postoji određeni oblik opasnosti jer postoji mogućnost da je i dostavljač zaražen virusom SARS-CoV-2 ili da se približi osobama koje su zaražene.
Kao odlično rješenje za takve probleme pokazala se dostava pomoću bespilotnih letjelica. Alphabetova kompanija Wing još od kraja prošle godine u ruralnom dijelu savezne države Virginije testira dostavni servis dronovima koji se dosad pokazao odličnim, a tijekom pandemije potražnja za njegovim uslugama dodatno je porasla. Kako bi se prilagodio situaciji i rastućoj potražnji, Wing je od početka širenja virusa povećao broj kompanija čije proizvode dostavljaju, kao i broj samih proizvoda.
Pilot-program počeo je u listopadu u Christiansburgu, uz partnerstvo s FedExom i lancem ljekarni Walgreens, a u posljednje vrijeme počela je i dostava iz pekara te kafića i slastičarni. Također, dostavlja se i jedan od najtraženijih artikala posljednjih mjesec dana u svijetu - toaletni papir, kao i lijekovi, higijenske potrepštine, hrana za bebe itd.
Tehnologija je naročito korisna u vrijeme kada su ljudi u velikom broju slučajeva u kućama i iznimno je važno da ograniče kontakt s drugim ljudima, naglasili su iz Winga svoje iskustvo s dostavama dronovima tijekom ovog razdoblja.
Dostava bespilotnim letjelicama ne samo da je pomogla ljudima koji mogu ostati u svoja četiri zida i ne moraju se izlagati kontaktu s dostavljačem, već je utjecala i na povećanje prometa kompanija čiji se proizvodi dostavljaju. Npr. samo je Mockingbird Cafe tijekom prvog vikenda suradnje s Wingom prodao 50 posto više kolača kada se dostavljaju dronom u odnosu na prodaju kolača u svojim trgovinama u vremenu prije izbijanja pandemije.
S obzirom na to da se zračna dostava pokazala iznimno uspješnom u doba krize, možda će, jednom kada ovo sve završi, povećati broj testova dostave putem dronova i jednom to postane uobičajen način na koji ćemo dobivati pakete.
Izvor: Bloomberg