Iako se čini da je vrhunac koronakrize ili barem prvo poluvrijeme polako ipak iza nas, i dalje je nemoguće procijeniti kolika će biti šteta izazvana zatvaranjem država i stopiranjem brojnih gospodarskih aktivnosti koje je trajalo između mjesec i dva. Kriza će se itekako osjetiti i na automobilskoj industriji - dijelom zbog činjenice zaustavljanja proizvodnje, ali i zbog brojnih otkaza i smanjenja plaća past će prodaja vozila, a prema analitičaru Bloomberga Colin McKerracher, najgore će proći automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Prognoza za takve automobile za 2020. prilično je pesimistična te se ove godine očekuje pad broja registracija za čak 23 posto. Veliki pad broja registracija u 2020. prijeti i električnim automobilima, no prema McKerracheru, taj bi minus trebao iznositi 19 posto. Ipak, naglašava kako se dugoročne prognoze što se tiče tržišta električnih automobila neće mijenjati, iako će sljedeće tri godine biti nesigurne te bi oni trebali zauzimati 31 posto ukupne flote automobila do 2040., odnosno 58 posto prodaje novih automobila do te godine. Što se 2020. tiče, prognozirala se prodaja oko 1,7 milijuna električnih vozila.
Među električnim automobilima trenutačno najbolju poziciju ima Tesla, no jasno je kako će koronakriza veliki utjecaj ostaviti i na Muskovu kompaniju. Tako podaci za kinesko tržište za travanj govore o padu registracija Teslinih vozila od čak 64 posto u odnosu na raniji mjesec. Tako je ukupno registrirano nešto više od 4600 Teslinih vozila u Kini u travnju, a ta brojka uključuje i uvezene automobile, ne samo one proizvedene u Teslinoj kineskoj tvornici.
Izvor: Reuters