Unatoč brojnim kritikama i sumnjama da Twitter nije profitabilan, BusinessInsider pokušao je pogledati financije ovog mikroblogerskog servisa.
Ono što doznaje BusinessInsider, jest da Twitter zapravo ne želi da se zna o njegovim financijama, te kako je on zapravo profitabilna kompanija.
Naime, prema osnovama matematike uzmimo u obzir 500 zaposlenika kompanije, te recimo da svaki od njih godišnje prima plaću od 100.000 dolara.
Dakle, trošak kompanije godišnje iznosi oko 50 milijuna dolara, a sada pogledajmo tri glavna načina zarade Twittera.
Prvi, odnosno kako ga Twitter naziva je Firehose, jedan je od ozbiljnijih načina zarade Twittera pa je tako isti prodavao svoje podatke Microsoftu i Google za njihove tražilice. Prijašnje glasine su bile kako je ovaj posao vrijedio oko 20 milijuna dolara godišnje.
Twitter je također prihodovao od 'Promoted Trends' koji su ujedno i rasprodani, a dosegli su cijenu od 120.000 dolara dnevno. BI je uzeo cijenu od 100.000 dolara dnevno, te ukoliko to pomnožimo sa 350 dobit ćemo cijenu od 35 milijuna dolara.
I treći način zarade su 'Promoted Accounts' navodno i najprofitabilniji. Naime, cilj kompanija jest naravno povećati broj followera tih profila, no cijena ove usluge nije poznata.
Dakle sa 600 oglašivača, koliko ih Twitter ima a što je potvrdio njegov CEO Dick Costolo, isti je u mogućnosti zaraditi dobre novce. Minimalni iznosi koji možete potrošiti na oglašavanje na Twitteru je 15.000 dolara za tri mjeseca, no vjeruje se kako je taj iznos u prosjeku mnogo viši, no uzmimo minimalne iznose. To bi iznosilo oko 30 milijuna dolara godišnje.
Sumirajmo sada ove brojke.
Trošak:
- 50 milijuna
Prihodi
- Firehose: 20 milijuna
- Promoted Trends: 35 milijuna
- Promoted Accounts: 30 milijuna
Ukupno:
85 milijuna dolara
Dakle Twitter će vrlo vjerojatno, ako već nije, premašiti granicu od 100 milijuna dolara godišnjih prihoda, što pokazuje profitabilnost kompanije.
Naravno niti jedna od ovih informacija nije službeno potvrđena, već je samo procjena da je Twitter zapravo profitabilna kompanija.
Što vi mislite, da li je Twitter profitabilan?