Prošli tjedan u sklopu Founder Institutea u Zagrebu posjetio nas je Tyler Crowley, direktor Launch konferencije, najvećeg startup festivala u SAD-u, gdje odabrani imaju prilike prezentirati pred čak 5000 posjetitelja.
Tyler je u svojoj karijeri naučio mnogo, a sada to znanje pokušava prenijeti i na ostale poduzetnike koji imaju dobru ideju i žele ju prezentirati.
U startu Tyler je napomenuo "Na pitchu se radi o vašoj publici, a ne o vama samima", što u prevedenom smislu znači da je važno ono što investitori ili publika zapamte, a ne što vi mislite da je važno što oni misle. Problem je u tome što se svi borimo za trenutak pažnje, moramo dati sve od sebe kako bi nas oni saslušali, morate im dati do znanja da postojite, da ste tu.
Za početak važno je početi s krajnjim ciljem, kaže Tyler. "Vrlo je važno dobro utjecati na njih i dati im ono što želite da zapamte. Morate jako dobro definirati što zapravo želite da im se ureže u pamćenje.".
Puno puta događa se da se nakon pitcha investitore ne sjete niti imena kompanije, stoga im morate ispričati priču, uvesti dramu, a sve zajedno mora biti pamtljivo i okidati na emocije.
Tyler je u nekoliko navrata spomenuo kako se treba držati izmišljenih likova, primjerice "Ivan i Ana su imali problem koji nisu mogli riješiti. Nakon toga Ivan je došao na ideju da taj problem može riješiti na taj i taj način." Trebate izbaciti "Ja", "Mi", "Vi", a između ostalih riječ koju trebate izbaciti u svojim pitchevima je i "mogu", jer to znači da postoje alternativne mogućnosti, no kod vas mora postojati samo jedna mogućnost.
U nastavku možete pročitati još nekoliko kratkih natuknica na koje valja obratiti pažnju kada pitchate:
- ne koristite skriptu, u slučaju da ju koristite pištite ju drugačije nego što ćete govoriti o svom projektu
- kada pričate priču, ponekad stvari odu u drugačijem smjeru i to je dobro
- pričajte kratke priče, izbjegavajte duge rečenice
- ne koristite velike brojeve, umjesto toga koristite primjerice "1% ukupnih žena u SAD-u se udaje"
- detalji moraju biti vrlo lako pamtljivi
- ako ih možete dotaknuti emotivno, onda ste na pravom putu
- budite aktivni kad pitchate, krećite se, pokazujte rukama
- ne trebate pričati o sebi i timu, to ostavite za pitanja i odgovore
- ako vaš tim vrijedi više nego što investitori misle, onda ih spomenite, ako to nije slučaj onda ne pričajte o tome
- pitch može trajati maksimalno pet minuta, no uvijek probajte biti što kraći i konkretniji
- u svojim prezentacijama koristite velike slike
Za kraj Tyler nam je dao i linkove na kojima također možete naučiti puno toga o pitchanju, stoga budite slobodni i provjerite što se nudi.