Iz NEC-a tvrde da su tu tehnologiju inicijalno razvili i dizajnirali kako bi zadovoljili potrebe ljudi s alergijama jer je nošenje maski u Japanu bila normalna pojava i prije pandemije novog koronavirusa. No u 2020. godini nošenje maski višestruko je dobilo na značenju upravo zbog pandemije.
Potrebe su narasle još više zbog situacije s koronavirusom, s obzirom na to da se izvanredno stanje vremenski produžilo, pa sad predstavljamo ovu tehnologiju tržištu, rekao je Shinya Takashima, asistent menadžera u NEC-ovu odjelu za digitalne platforme.
Sustav koji su predstavili usredotočuje se na određene dijelove glave osobe, uključujući oči i područje jagodičnih kosti, kako bi potvrdio identitet neke osobe, uspoređujući sliku s onima koje se nalaze u registru slika lica.
Naravno, da bi sustav funkcionirao na pojedinoj osobi, ta osoba mora predati svoju fotografiju lica bez maske u registar unaprijed.
U NEC-u tvrde da sustav prepoznaje osobu pod maskom unutar jedne sekunde i s preciznošću od 99,9 posto.
Sustav omogućuje beskontaktnu provjeru i prolazak osoba s maskama kroz sigurnosne portale, prolaze i vrata u različitim objektima.
Beskontaktna verifikacija postala je iznimno važna zbog utjecaja koronavirusa. Kako idemo prema naprijed, nadamo se da ćemo doprinijeti sigurnosti i spokoju jačajući napore na tom tehnološkom području, kaže Takashima.
Sustav također kombinira i toplinske kamere, a ljude štiti tako da ih se ne tjera da skidaju maske kod sigurnosnih provjera, a isto tako nisu u kontaktu s bilo kakvim površinama prilikom provjere.
NEC još nije otkrio cijenu tog sustava, no on će sigurno podići brojne rasprave kod onih koji zagovaraju privatnost podataka diljem svijeta.
Ipak, njihov sustav već ima mušterije poput aviokompanija Lufthansa i Swiss International Airlinesa, koji su tu platformu počeli koristiti u prosincu 2020. godine na aerodromima u Frankfurtu i Münchenu.
Putnici koji koriste usluge dviju navedenih aviokompanija moraju registrirati fotografije svojih lica i podatke s putovnice koristeći mobilne aplikacije tih kompanija prije negoli se pojave na aerodromu.
Iz NEC-a tvrde da se imena korisnika ne pohranjuju, no fotografije lica i osobni podaci putnika se kodiraju i pospremaju unutar same platforme.
Izvor: RT