Je li pomolu još jedna velika akvizicija u tehnološkoj industriji? Prema pisanju medija posljednjih dana, čini se kako u Uberu razmišljaju o preuzimanju Expedije, kompanije u kojoj je veliki dio karijere proveo upravo izvršni direktor Ubera Dara Khosrowshahi i koji je i dalje član upravnog odbora te kompanije.
Jedna od želja Khosrowshahija jest od Ubera napraviti superaplikaciju. Ako vam se tako nešto čini poznato, u pravu ste jer slične ambicije ima i Elon Musk sa svojom platformom X za koju se nada kako će s vremenom postati puno više od društvene mreže te će se koristiti za plaćanja, komunikaciju i slično.
Planovi Ubera i njihove potencijalne superaplikacije, pogotovo s potencijalnim preuzimanjem Expedije usmjereni su, očito, ponajviše na prijevoz, dostave, putovanja, rezervacije smještaja i slično. Dakle, žele postati jedno mjesto putem kojeg ćete moći rezervirati sve što vam treba za putovanje - od taksija, preko prijevoza pa do smještaja.
Ipak, čini se kako do potencijalne akvizicije neće doći tako skoro. Naime, interes kompanije za preuzimanjem Expedije još je u ranoj fazi te je Khosrowshahi tijekom posljednjih mjeseci razgovarao sa savjetnicima oko mogućnosti akvizicije. No konačna odluka još nije donesena te, barem do sada, još nisu pristupili Expediji i uputili im službenu ponudu. Posebno se naglašava kako će se Uber prema Expediji “postaviti prijateljski”, no njihov izvršni direktor, s obzirom na svoju povijest, ali i trenutačnu situaciju i mjesto u odboru Expedije, vjerojatno će se isključiti iz potencijalnih pregovora.
Trenutačna vrijednost ove tvrtke iznosi oko 20 milijardi dolara te bi, ako zaista dođe do preuzimanja, to bila najveća Uberova akvizicija u povijesti. Tržišna vrijednost Ubera višestruko je veća te iznosi više od 170 milijardi dolara.
Što se tiče Uberova glavnog biznisa, taksi-prijevoza, CEO Dara Khosrowshahi nedavno je imao zanimljiv komentar vezan uz elektrifikaciju. Naime, njegova kompanija potiče vozače na prijevoz električnim automobila, a ista je stvar s putnicima pa su predstavili opciju unutar svoje aplikacije za pozivanje isključivo električnih taksija. Khosrowshahi je rekao da, kako je broj e-taksija ipak manji u odnosu na benzince, to znači da bi putnici dolazak automobila trebali čekati nekoliko minuta duže, no kaže kako je to cijena borbe za čist okoliš.
Izvor: Benzinga