Izvršni direktor Ubera Dara Khosrowshahi prošle je godine najavio kako planovi kompanije nisu vezani samo uz automobile, već u budućnosti vidi transformaciju u urbanu mobilnu platformu koja će korisnicima omogućiti veliki izbor prijevoznih sredstava. Pored automobila, Uber se tako želi fokusirati i na električne bicikle i romobile koji su sve popularniji u posljednje vrijeme i omogućuju izbjegavanje velikih prometnih gužvi.
Uber je početkom prošle godine prvo potpisao partnerstvo s kompanijom za iznajmljivanje električnih bicikala Jump u San Franciscu, da bi u travnju u potpunosti preuzeli ovu kompaniju tako da korisnici direktno iz aplikacije mogu iznajmiti e-bicikl. Ovaj potez pokazao se odličnim za Jump čije je bicikle u San Franciscu prošle godine vozilo više od 63 tisuće ljudi koji su obavili oko 625 tisuća vožnji, što su odlični rezultati s obzirom na to da je tijekom prvih devet mjeseci korisnicima bilo dostupno samo 250 bicikala.
Odlične rezultate komentirao je izvršni direktor Jumpa Ryan Rzepecki koji je na blogu napisao da njegova kompanija ima ključnu ulogu u "promjeni navika prijevoza" nudeći korisnicima pouzdanu i cjenovno prihvatljivu uslugu koja je čak počela utjecati i na Uberov glavni biznis, prijevoz taksijima. Tako se pokazalo da nakon što korisnici Ubera prvi put unajme Jumpov električni bicikli, u budućnosti će rjeđe koristiti Uberove automobile (oko 10 posto) jer će se češće voziti na dva kotača.
Rzepecki napominje kako se ove promjene naročito mogu osjetiti u vrijeme najvećih gužvi na prometnicama kada sve više ljudi automobile mijenja biciklima i, umjesto čekanja u kolonama na cestama, pedaliraju na posao ili kući.
Dara Khosrowshahi zadovoljan je s ovakvim trendovima jer ionako smatra da je prevoženje jedne osobe u automobilu samo nekoliko ulica neučinkovito, pogotovo u vrijeme najvećih gužvi – u takvim je slučajevima puno bolje uzeti bicikl ili romobil, a automobil koristiti za malo dalje destinacije.
Izvor: Digital Trends