Uber je započeo revoluciju taksi prijevoza u SAD-u i svijetu, a u ovoj kompaniji dobro su svjesni kako će izgledati budućnost prijevoza te žele biti jedni od predvodnika na tržištu autonomnih automobila u kojima će računala s vremenom zamijeniti ljude. Iako je s razvojem ovakvih vozila najambicioznije krenuo Google još u prošlom desetljeću, Uberovi automobili kojima upravljaju računala već voze putnike po Pittsburghu, a uskoro bi njihovi autonomni automobili trebali početi voziti i po San Franciscu.
U SF-u Uber će surađivati s Volvom i Fordom čiji će automobili biti opremljeni sofisticiranom tehnologijom, kamerama i senzorima, a iako će automobilima upravljati računala, na prednjem sjedištu, kao i u Pittsburghu, i dalje će biti vozač spreman preuzeti kontrolu u slučaju problema. 'Trenutno smo u početnim fazama transformacije prema robotskoj kompaniji. Kako se budemo kretali prema budućnosti, ključna stvar za nas bit će autonomni automobili', rekao je na nedavnoj konferenciji u San Franciscu izvršni direktor Ubera Travis Kalanick govoreći o budućnosti kompanije, ali i cijelog tržišta (taksi) prijevoza. Njihovi automobili kojima upravljaju računala već nekoliko mjeseci voze San Franciscom, skupljaju podatke i usavršavaju karte te su spremani za sljedeću fazu – prijevoz putnika.
Uber je prošlog tjedna preuzeo kompaniju Geometric Intelligence specijaliziranu za machine learning te će uskoro pokrenuti Uber AI Labs čiji će primarni cilj istraživanje i razvoj na tržištu autonomnih automobila na kojem žele biti ispred sve veće konkurencije koja, osim Googlea, uključuje i druge automobilske i tehnološke kompanije poput Tesle, Intela, Forda, Toyote, Volva itd. Naravno, bliska budućnost ove kompanije i dalje je vezana uz vozila kojima će upravljati ljudi, no po svemu što se u posljednje vrijeme događa na ovom tržištu, već je sada jasno kako će tijekom sljedećih godina vozilima (ne samo taksijima, već i autobusima i kamionima) upravljati računala te, kada se to dogodi, možemo se samo nadati kako su Googleovci u pravu kada kažu da su računala bolji vozači od ljudi, a ne treba niti pomisliti kakve bi posljedice bile u slučajevima hakerskih napada na takve automobile, autobuse i druga prijevozna sredstva.
Izvor: Cnet