Posljednja dva mjeseca bila su izazovna za učitelje i učenike, ali su i pokazala kako nije potrebno mnogo da bi se digitalni alati uveli u svakdonevnu nastavu. Digitalni alati omogućavaju im ne samo da nastave učiti online, već i da virtualno prijeđu nacionalne granice i povežu se s učenicima iz cijelog svijeta. Tako je 21. i 22. svibnja putem platforme Microsoft Teams organiziran online „susret“ 13 škola iz 11 zemalja na međunarodnoj lekciji engleskog jezika. Među njima je bila i Osnovna škola Popovača iz Hrvatske.
Cilj događaja bio je, u trenutku kada su mnoge nacionalne granice i dalje zatvorene, omogućiti učenicima da virtualno prijeđu granice i povežu se s kolegama iz drugih zemalja uz pomoć moderne tehnologije, proširiti dječje znanje o drugim zemljama, vježbati razgovor na engleskom i naučiti nove riječi, unaprijediti kvalitetu obrazovanja korištenjem naprednih digitalnih tehnologija u obrazovanju, razviti digitalne vještine učitelja i učenika, kao i pokrenuti inicijativu multinacionalnog zajedničkog obrazovanja djece iz različitih zemalja radi razmjene znanja.
Tema lekcije bila je „moja zemlja“. Online je sudjelovalo više od 120 djece i njihovih učitelja, a jedna škola je predstavljala svaku zemlju (uz sudjelovanje po dvije škole iz Latvije i Kazahstana). Učenici iz različitih zemalja naizmjenično su predstavljali svoje zemlje putem videopoziva na platformi Microsoft Teams te pričali o povijesti svojih naroda, kulturi, nacionalnim tradicijama i istaknutim znanstvenicima i sportašima, tradicionalnoj kuhinji i znamenitostima te pozvali vršnjake da posjete njihovu zemlju. Djeca su si međusobno aktivno postavljala pitanja na engleskom, koji je za sve sudionike strani jezik. Poboljšala su svoje znanje engleskog jezika te naučila brojne nove korisne riječi i fraze.
20 učenika viših razreda osnovne škole Popovača predstavili su Hrvatsku vršnjacima iz Estonije, Latvije, Kazahstana, Ukrajine, Srbije i Slovenije. Uz predstavljanje naše zemlje putem videopoziva, postavljali su pitanja učenicima iz drugih zemalja. Na taj način istražili su druge zemlje i upoznali inovativan i zabavan način povezivanja sa svojim vršnjacima izvan granica domovine.
Učenici koji su sudjelovali na međunarodnoj lekciji engleskoj jezika komentirali su da su uživali u satu učenja engleskog jezika na daljinu te da su naučili mnogo o drugim zemljama koje bi rado posjetili. Posebno im se svidjelo što su imali moralnu podršku (odnosno puno pozitivnih komentara) dok su predstavljali svoju zemlju te dodali da bi rado ponovo sudjelovali.
Mislim da je ovakav način komunikacije idealna prilika za učenike i učitelje da na jednostavan i nadasve zabavan način surađuju s drugim zemljama. Učenici su naveli kako im je bilo veoma zanimljivo te da su oduševljeni ovakvim načinom dolaska do novih informacija. Saznali su puno iznenađujućih podataka o zemljama s kojima smo se povezali. S veseljem su prihvatili poziv za ovako ležeran način učenja i vesele se novim prilikama, rekla je Dunja Mijović, učiteljica engleskog jezika u OŠ Popovača, koja je sudjelovala u projektu.