Uložili milijune eura, a sad baš i nisu sigurni da je ta tehnologija isplativa

Dosad su testovi Njemačku koštali 191 milijun eura. Ministarstvo prometa i dalje je skeptično glede testova i odbilo je svako daljnje financijsko sudjelovanje.

Hina | 10.08.2023. / 13:40

Kamion na struju (Foto: Scania)

Obeshrabrujući podaci iz Njemačke bacaju sumnju na održivost elektrifikacije prometnih traka za kamione na autocestama.

Rezultati uvođenja nadzemnih žica za napajanje kamiona koje je Berlin proglasio velikim napretkom u smanjenju emisija koje stvaraju dizelskih kamioni, nakon nekoliko godina ispitivanja pokazala su se razočaravajućim, objavila je televizijska kuća WDR.

Ni ekonomska korist nije jasna. Istraživanja njemačkog Instituta za primijenjenu ekologiju i druga istraživanja pokazala su da će kamioni u stilu trolejbusa još mnogo godina biti skuplji od dizelskih.

U Njemačkoj se na tri autoceste provode testovi Siemensovih kamiona eHighways.

Autocesta A5 koja spaja Frankfurt i Darmstadt jedna je od najprometnijih cesta u zemlji. Uz samu cestu nalazi se 400 stupova te se iznad desnih traka protežu linije električnog voda.

Slični testovi provode se u sjevernoj državi Schleswig-Holstein i južnom Baden-Württembergu, na autocestama A1 i B462.

Kamion na struju Njemačka predstavila "električnu autocestu" za hibridne kamione vrijednu 14 milijuna eura

To je uvod u za elektrifikaciju prvotno planiranih 4000 kilometara autocesta u Njemačkoj, gdje duge kolone dizelskih kamiona u sporim trakama nisu neuobičajeni prizor.

Dosad su testovi Njemačku koštali 191 milijun eura. Ministarstvo prometa i dalje je skeptično glede testova i odbilo je svako daljnje financijsko sudjelovanje.

Ministarstvo je provelo studiju izvedivosti koja je upozorila da bi, ako bi se elektrificirani prometni trakovi za kamione koristili u cijeloj zemlji, postojala ogromna potražnja za električnom energijom u doba dana kada struje ionako nema dovoljno.

S druge strane, tehnološka kompanija Siemens Mobility kaže da kamioni, kada koriste eHighway, mogu raditi potpuno električno i u isto vrijeme puniti svoje baterije bez potrošnje goriva.

Tijekom ispitivanja pojavio se iznenađujući broj problema, poput česte potrebe za zamjenom izolatora na stupovima vodova. Zakazao je i prijenos podataka iz kamiona za znanstvenu procjenu.

Održavanje je također oduzimalo puno vremena, a kamioni su često vozili bez nadzemne struje jer GPS navigacija nije bila točna.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti