Obeshrabrujući podaci iz Njemačke bacaju sumnju na održivost elektrifikacije prometnih traka za kamione na autocestama.
Rezultati uvođenja nadzemnih žica za napajanje kamiona koje je Berlin proglasio velikim napretkom u smanjenju emisija koje stvaraju dizelskih kamioni, nakon nekoliko godina ispitivanja pokazala su se razočaravajućim, objavila je televizijska kuća WDR.
Ni ekonomska korist nije jasna. Istraživanja njemačkog Instituta za primijenjenu ekologiju i druga istraživanja pokazala su da će kamioni u stilu trolejbusa još mnogo godina biti skuplji od dizelskih.
U Njemačkoj se na tri autoceste provode testovi Siemensovih kamiona eHighways.
Autocesta A5 koja spaja Frankfurt i Darmstadt jedna je od najprometnijih cesta u zemlji. Uz samu cestu nalazi se 400 stupova te se iznad desnih traka protežu linije električnog voda.
Slični testovi provode se u sjevernoj državi Schleswig-Holstein i južnom Baden-Württembergu, na autocestama A1 i B462.
To je uvod u za elektrifikaciju prvotno planiranih 4000 kilometara autocesta u Njemačkoj, gdje duge kolone dizelskih kamiona u sporim trakama nisu neuobičajeni prizor.
Dosad su testovi Njemačku koštali 191 milijun eura. Ministarstvo prometa i dalje je skeptično glede testova i odbilo je svako daljnje financijsko sudjelovanje.
Ministarstvo je provelo studiju izvedivosti koja je upozorila da bi, ako bi se elektrificirani prometni trakovi za kamione koristili u cijeloj zemlji, postojala ogromna potražnja za električnom energijom u doba dana kada struje ionako nema dovoljno.
S druge strane, tehnološka kompanija Siemens Mobility kaže da kamioni, kada koriste eHighway, mogu raditi potpuno električno i u isto vrijeme puniti svoje baterije bez potrošnje goriva.
Tijekom ispitivanja pojavio se iznenađujući broj problema, poput česte potrebe za zamjenom izolatora na stupovima vodova. Zakazao je i prijenos podataka iz kamiona za znanstvenu procjenu.
Održavanje je također oduzimalo puno vremena, a kamioni su često vozili bez nadzemne struje jer GPS navigacija nije bila točna.