Prošle godine filmska je industrija jednim dijelom bila paralizirana štrajkom scenarista i glumaca koji su se borili za što veća prava. Trn u oku bila im je umjetna inteligencija, odnosno tehnologija koja bi ih mogla zamijeniti i uzeti im poslove. Generativna AI već se dokazala svojim spisateljskim sposobnostima, dok bi su glumci strahovali da bi se ova tehnologija mogla iskoristiti za repliciranje njihovih likova bez dopuštenja ili odgovarajuće naknade.
Dogovor je na kraju postignut, iako nisu svi oduševljeni postignutim, no to ne znači kako su svi problemi scenarista, glumaca i drugih osoba u ovoj industriji riješeni i kako mogu mirno spavati ne vodeći računa o konkurenciji s kakvom se nikada u životu nisu susreli - onoj u obliku tehnologije.
Ova tema, ugroženost poslova zbog tehnološkog napretka i umjetne inteligencije, posebno se aktualizirala nakon što je OpenAI predstavio ChatGPT. Od tada su brojni stručnjaci za tržište rada i analitičari objavili svoje prognoze o opasnostima koje AI predstavlja za brojne poslove, a neke od tih prognoza bile su poprilično pesimistične i govorile su o brojnim otkazima. Dok su neki zaista ostali bez posla zbog umjetne inteligencije, drugi hvale ovu tehnologiju jer im je olakšala posao te su zahvaljujući AI produktivniji.
O utjecaju AI-a na poslove u nedavnom intervjuu za New York Times govorio je i izvršni direktor Netflixa Ted Sarandos. Njegovo je razmišljanje na tragu onog što smo do sada više puta čuli od brojnih analitičara tehnološke industrije i direktora kompanija. Prema njemu, dakle, umjetna inteligencija neće zamijeniti scenariste, glumce, direktore jer ne vjeruje kako bi takvi programi mogli pisati bolje scenarije u odnosu na scenariste ili da će moći zamijeniti velike izvođače i glumce, no oni to ne znači da prijetnja ne postoji. Dapače, i oni bi mogli biti lako zamjenjivi, a Sarandos je objasnio zašto: Umjetna inteligencija neće uzeti vaš posao. Osoba koja koristi AI mogla bi uzeti vaš posao. Smatra kako je umjetna inteligencija prirodan put razvoja u kreativnoj industriji te će vjeruje kako će kreativci poput pisaca, redatelja i drugih u budućnosti koristiti takve alate kako bi svoje poslove obavljali bolje i učinkovitije.
Današnju situaciju usporedio je s usponom kućnih videa, protiv kojih su se filmska studija desetljećima borila. No pokazalo se kako je svaki takav rani napredak tehnologije u zabavnoj industriji kojem se na početku pružao otpor, na kraju rezultirao rastom biznisa. Ne vjeruje kako bi situacija mogla biti drukčija i s AI. Poseban naglasak stavio je na veliku i radikalnu promjenu u kojoj je sudjelovala njegova kompanija, a to je prelazak s posuđivanja filmova s DVD-a na streaming. Među prvima su bili svjesni kako fizički mediji nisu budućnost i krenuli su s tranzicijom na digitalne medije, što im se na kraju itekako isplatilo.