Scandinavian Airlines (SAS) ovaj tjedan otvara rezervacije za prvi komercijalni let električnim zrakoplovom. Svi zainteresirani koji žele biti dio povijesti i osjetiti kako je to poletjeti u zrakoplovu koji pokreću električni motori svoje mjesto mogu kupiti za 1946 kruna (ova cifra nije izabrana slučajno, već ona označava godinu osnutka SAS-a), što iznosi oko 180 dolara, no moraju se požuriti jer kompanija u prodaju pušta samo 30 karata.
Čak i oni koji uspiju kupiti karte za taj prvi let nemaju razloga za žurbu jer je plan skandinavskog zrakoplovnog prijevoznika da avion poleti tek - 2028. godine. Sve više zrakoplovnih kompanija investira u elektrifikaciju te razvijaju i testiraju zrakoplove s električnim motorima, no proći će još dosta vremena dok oni zamjene klasične zrakoplove, barem na nekim manjim udaljenostima.
Cilj SAS-a jest postići nultu stopu emisije štetnih plinova, što namjeravaju postojeći do 2050. godine. Kako bi u tome uspjeli, već sada razvijaju i koriste različite inovacije, a ključnu ulogu u tome trebali bi imati električni zrakoplovi koji će letjeti na manjim udaljenostima.
Za svoj prvi komercijalni putnički let SAS namjerava koristiti zrakoplov švedskog startupa Heart Aerospace ES-30 u kojem ima mjesta za 30 putnika. Osim SAS-a, u ovu kompaniju i njihovu tehnologiju investiraju i drugi veliki zrakoplovni prijevoznici poput United Airlinesa i Air Canade te su do sada primili već 230 narudžbi za zrakoplov čije bi isporuke trebale krenuti 2028. godine.
Model ES-30 pokreću četiri električna motora, a njegov doseg s baterijom još uvijek nepoznatog kapaciteta iznosi oko 200 km, a do kraja do sljedećeg desetljeća namjeravaju udvostručiti taj doseg.
Činjenica da sada možemo pozvati naše putnike na sljedeći veliki korak u budućnosti avijacije je prirodni nastavak našeg pionirskog duha i značajan korak u našem putu prema održivijoj avijaciji, komentirao je predsjednik i izvršni direktor SAS-a Anko van der Werff.
Izvor: Electrek