Uspjela je ono što su mnogi pokušavali: Jednom teglicom vratiti i stare i mlade u njihovo djetinjstvo

Put odnosno ulazak u poduzetničke vode je definitivno veliki zalogaj koji nije za svakog. Kad kažem da nije za svakog mislim na to da treba imati čelične živce, volju i biti ustrajan do krajnjih granica, iskrena je Tina Popović.

Martina Čizmić | 12.11.2022. / 10:00

Tina Popović i njezin povrtni dodatak jelima Korijen (Foto: Nova TV)

Tijekom života često se poželimo vratiti u djetinjstvo. Što zbog jednostavnijeg života, a što zbog lijepih uspomena. Ponekad je dovoljno čuti neku pjesmu, vidjeti neku staru fotografiju ili okusiti neko omiljeno jelo iz djetinjstva pa da se u trenutku vratimo u - bolja vremena. 

Upravo je tu čaroliju uspjela sačuvati i u malene teglice pakirati Tina Popović  sa svojim dodatkom za kuhanje "Korijen". Kombinacija ručno mljevenog povrća daje onu posebnu dozu prošlih vremena, koju je teško rekreirati modernim začinima. Stoga ne iznenađuje da su za njenim "Korijenom" posegnuli i mladi koji tek uče kuhati, ali i oni nešto stariji koji se žele vratiti u djetinjstvo. 

Što je taj "tajni sastojak" koji je sve oduševio, otkrila nam je u kratkom razgovoru. 

"Korijen" ima dvostruko značenje - signalizira da je u teglici korjenasto povrće, ali i njegovu povijest. Kako je "Korijen" zapravo nastao?

Korijen je nastao kao ideja vraćanja korijenima odnosno bakinoj recepturi koja je u našem domaćinstvu već godinama. Željela sam ljudima ponuditi malo drugačiji začin, zdraviji i bez aditiva i raznorazne „kemije“ kakvu danas većina proizvođača stavlja u svoje slične proizvode. Ono što mi je bio cilj je da kada otvore Korijen on ih vrati u djetinjstvo i mirise bakine kuhinje, da ih vrati u sjećanje kada su sa svojom bakom kuhali razna jela. Mislim da svi mi trebamo sačuvati nešto „dječje“ u sebi, bez obzira imamo li 20, 50 ili 80 godina.

S obzirom na to da se radi o proizvodu koji sadrži dosta soli, kako se to uklapa u modernu prehranu u kojoj se teži smanjenju soli u hrani?

Iako je sol dosta tabu tema kada se priča o zdravlju uvijek volim naglasiti da se Korijen sastoji od čak 85% povrća a sol čini razliku. Sol ovdje služi kao konzervans, što je po meni svakako bolja opcija od kemije. Ako pogledate malo sastave ostalih začina i dodataka na tržištu vidjet ćete da je u Korijenu neusporedivo manje soli. Također, obzirom da Korijen u sebi sadrži sol jela koja kuhate nije potrebno dodatno soliti što znači da na neki način dolazite na isto. Imate 2 u 1 i svakako je bolja opcija od postojećih začina.

Koliko se vaš proizvodni proces promijenio od samih početaka do sad? Što su vam bili problemi s kojima ste se susreli na početku i kako ste ih riješili? Radite li sve ručno ili ste ipak angažirali neko tehnološko rješenje?

Sve što sam imala sam uložila u osposobljavanje proizvodnog pogona, kako bih uopće mogla raditi sa raznim trgovinama. Kada ste mali poduzetnik najveći problemi su oni financijski a i naravno birokratski- kod nas je hrpa dokumentacije koju morate imati ako ste proizvođač zaista demotivirajuća i mislim da svatko tko kreće treba imati debele živce. Što se tiče same izrade u pogonu imam 2 glavna stroja - onaj za mljevenje povrća i za rezanje povrća. Ovaj drugi stroj sam kupila nakon ulaska u projekt Startaj Hrvatska jer sam shvatila da će biti nemoguće u zadanom roku proizvesti 4000 teglica uz ručno rezanje povrća. To je definitivno bila jedna od boljih investicija koja je olakšala posao. I dalje se ručno mješa smjesa prije samog punjenja koje se također i dalje radi ručno.

Na što morate posebno obratiti pozornost? Imate li neku "tajnu" recepturu ili tehniku koja vašu mješavinu povrća čini drugačijima od drugih?

Kada radite sa hranom najveću pozornost morate stavljati na 2 glavna faktora- urednost/čistoću i kvalitetu. Oko tih stvari nema kompromisa. Važno je pridržavati se SVIH kriterija za rad s hranom i da vaša proizvodnja bude ogledalo vašeg proizvoda-sve mora biti po P.S.-u. Receptura za Korijen je naravno tajna i znamo je samo mama, baka i ja.

Koristite li samo povrće iz vlastitog uzgoja ili otkupljujete i od drugih uzgajivača? Koje povrće koristite u mješavini?

Povrće koje nabavljam dolazi od jednog većeg otkupljivača povrća koje to isto povrće otkupljuje od hrvatskih OPG-ova na čemu sam i inzistirala kada sam tražila pouzdanog dobavljača. Željela sam da povrće bude hrvatsko baš kao što imam hrvatskog dobavljača za etikete, teglice i transportne kutije. O povrća se koristi mrkva, rajčica, rog paprika, luk, peršin korijen, peršin list i celer.

Jedno je praviti "Korijen" za vlastite potrebe, a drugo pokrenuti pravu proizvodnju. Kako je izgledao vaš ulazak u poduzetničke vode?

Put odnosno ulazak u poduzetničke vode je definitivno veliki zalogaj koji nije za svakog. Kad kažem da nije za svakog mislim na to da treba imati čelične živce, volju i biti ustrajan do krajnjih granica. Kao što sam prethodno spomenula, svu ušteđevinu koju sam imala sam uložila u Korijen, bez da sam imala garanciju da će ideja uspjeti. To i je neka karakteristika poduzetništva po mojem mišljenju- prihvatiti rizik i nadati se najboljem. Ako ne riskirate i ne pomičete svoje granice iz dana u dan teško da ćete uspjeti u tom vrtlogu. Ja sam išla „all in“ kao što se kaže i evo me tu gdje sam sada. Ulaskom u projekt Startaj Hrvatska mnogo toga se moralo ''dovesti u red'' jer drugačije je prodavati 50 teglica mjesečno, a skroz drugo nekoliko tisuća.



Imate li kakve povratne informacije o svom proizvodu? Što se ljudima najviše sviđa?

Misao koja mi je bila iznad svega kada sam kretala s Korijenom je bila „hoće li se to ljudima svidjeti?“. Najvažnije mi je oduvijek bilo da ljudi dobro reagiraju na Korijen, da ga ne kupe samo jednom već da ga uvrste u svakodnevno kuhanje. Konstantno mi se javljaju ljudi puni dojmova, kažu da više ne znaju kuhati bez Korijena i da se radi o fantastičnom proizvodu. Evo baš pred par dana mi se javila jedna gospođa na Instagramu s komentarom da je kupila Korijen, isprobala ga i da ju je okus i miris Korijena vratio u njeno djetinjstvo. To je ono što sam od početka željela i to je ono što mi stavlja osmijeh na lice. Kada dobijem takav komentar znam da sam uspjela. Osim iskusnih domaćica dobivam informacije da Korijen koriste i mladih ljudi koji žele pripremiti jelo što brže, ali jednako kvalitetno i ukusno, a u čemu im baš naš dodatak jelima pomaže.

Kakvi su vam planovi za dalje? Hoćemo li vidjeti još kakve proizvode pod vašim brendom? Planirate li možda kakvu zanimljivu suradnju?

Iako svaki poduzetnik treba raditi planove ja sam uvijek za ono „malim koracima naprijed“. Idem iz dana u dan i prvo želim fokus staviti na razvoj Korijena kao branda i da osvoji svoje mjesto na tržištu i naravno što više obožavatelja. Svakako planiram proširiti asortiman s vremenom i naravno da već u pozadini misli tinja jedna nova ideja. Što se suradnji tiče ja sam za njih uvijek otvorena ali pričekajmo još malo.

Što za vas znači sudjelovanje u projektu "Startaj Hrvatska"?

Sudjelovanje u projektu Startaj Hrvatska je fenomenalan vjetar u leđa. Sveukupna podrška koja se dobije od Spara i ostalih partnera, nešto je što smo mi mali poduzetnici samo mogli sanjati. Puno smo toga naučili, meni su pogotovo koristila nova znanja o promociji proizvoda. Osim toga moj Korijen je dobio i novu, modernu ambalažu. Za mene je ovaj projekt velika stvar jer mi je omogućio da se nađem na policama velikog centra, da dobijem podršku medija koji su Korijen predstavili u najboljem svjetlu i u krajnjoj liniji bio mi je motivacija da dodatno pomaknem vlastite granice.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti