Tijekom predstavljanja poslovnih rezultata za posljednji kvartal, tijekom kojeg je zabilježen porast od gotovo pedeset posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, Elon Musk spomenuo je kako je Tesla trenutačno u pregovorima s jednim proizvođačem automobila o licenciranju tehnologije autonomne vožnje. Tesla trenutačno ima opciju autopilota i opciju za autonomnu vožnju (Full Self-Driving - FSD), koja je i dalje u testnoj fazi i tijekom njezina korištenja vozači i dalje moraju imati volane na rukama te su u potpunosti odgovorni za automobil i njegovo ponašanje u prometu.
Musk nije spomenuo kompaniju s kojom pregovaraju, već samo da je riječ o velikoj tvrtki automobilske industrije, a naglasio je da je otvoren za licenciranje tehnologije za autonomnu vožnju i drugim proizvođačima automobila. Ta Muskova odluka, kako su to prilično optimistično komentirali na The Streetu, mogla bi zauvijek promijeniti automobile jer bi omogućila da u kratkom roku mnogobrojna vozila različitih proizvođača dobiju mogućnost napredne autonomne vožnje.
Prema aktivnostima na automobilskom tržištu posljednjih godina, jasno je da je, osim elektrifikacije, fokus kompanija na autonomiji, odnosno tehnologiji koja bi jednom trebala zamijeniti vozače. Brojne velike tehnološke i automobilske kompanije razvijaju tu tehnologiju, za koju je potrebno puno godina rada, ali i gomila podataka.
Zahvaljujući velikom broju vozila na cestama Tesla već ima brojne podatke iz svojih automobila na temelju kojih može trenirati svoju tehnologiju u stvarnim uvjetima. S obzirom na to da je proces razvoja te tehnologije dugotrajan, Tesla je ispred većine konkurencije, tako da bi se, kako su naglasili na Electreku, automobilskim kompanijama više isplatilo plaćati licencu za Teslinu tehnologiju nego krenuti u dugoročan, kompliciran i skup razvoj vlastite tehnologije. Na stranici također podsjećaju i na brojna ranija Muskova obećanja prema kojima je njihova tehnologija trebala odavno biti usavršena i finalizirana, što se još nije ostvarilo.
Tesla, naravno, nije jedina kompanija koja je daleko napredovala s autonomijom. U SAD-u se u Waymovim i Cruiseovim robotaksijima u kojima nema vozača već prevoze putnici, nedavno je i VW najavio svoj robotaksi servis u Njemačkoj, a i Kinezi su također posljednjih godina ostvarili veliki napredak na tom polju.