Tesla je godinama bila sinonim za električne automobile, a čak i kada su tradicionalni proizvođači automobila zakoračili na ovo tržište, Muskova kompanija nastavila je dominirati tržištem. Ne samo da je tržišna vrijednost kompanije bila višestruko veća od drugih velikih automobilskih kompanija, već je u jednom trenutku premašila bilijun dolara.
No s vremenom se situacija na tržištu ipak promijenila. Pokazalo se kako elektrifikacija neće ići tako glatko i brzo kako su se vodeći ljudi u industriji nadali, a brojni problemi i izazovi o kojima se govorilo još sredinom i krajem prošlog desetljeća i dalje nisu riješeni. Prije svega, to se odnosi na cijenu automobila, brzinu punjenja, doseg, kao i općenito na infrastrukturu za punjenje. Situacija je svakako bolja, no i dalje nije idealna.
Tome treba dodati i prijetnju s istoka jer kineske kompanije danas konkuriraju kvalitetnim i cjenovno povoljnijim vozilima pa se tržište polako okreće manjim i jeftinijim modelima.
Takav smo model očekivali i od Tesle, no Musk je promijenio mišljenje i u prvi plan stavio je robotaksije, o čemu bi više trebali saznati tijekom listopada.
No dok Musk ulaže u budućnost, trenutačna situacija za njegovu kompaniju više nije idealna kao prijašnjih godina. To najbolje možemo vidjeti na primjeru prodaje e-vozila na europskom tržištu u srpnju. Prema podacima Jato Dynamicsa, prvo mjesto po broju prodanih električnih automobila zauzeo je BMW, čime je prvi put prestigao Teslu.
U srpnju je europsko tržište električnih automobila palo za 6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok je udio ovih vozila pao s 14,6 na 13,5 posto. Dok je tržište u minusu, BMW je bio u velikom plusu, od čak 35 posto te su prodali 14.869 električnih automobila, dok je druga Tesla prodana 14.569 vozila, nakon čega slijede Volkswagen (12,213), Volvo (10,533) i Audi (8,618).
Što se konkretnih modela tiče, Teslin Model Y I i dalje drži prvo mjesto po prodaji s nešto više od 9,5 tisuća komada, dok je Model 3 zauzeo četvrto mjesto s nešto više od 4 i pol tisuće prodanih automobila. BMW-ova dva najpopularnija modela (iX1 i i4) nalaze se na šestom i sedmom mjestu s više od 4 tisuće prodanih primjeraka. Od ostalih vozila treba spomenuti kako je s više od 6 i pol tisuća prodanih modela Volvo EX30 zauzeo drugo mjesto na tržištu dok se VW ID.4 nalazi na trećem mjestu.
Iako je prodaja Teslinih vozila u prošlom mjesecu pala za 16 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije, kada se gleda cijela godina do sada, Muskova kompanija je uvjerljivo na prvom mjestu na europskom tržištu električnih automobila. Tesla je tako prodala više od 178 tisuća električnih automobila, dok je BMW prodao 97 tisuća, a VW 88 tisuća.
Izvor: Yahoo Finance