Vlasnici električnih automobila često znaju poručiti osobama koje i dalje voze benzince i dizelaše da, jednom kada isprobate struju, nema povratka na staro i na motore s unutarnjim izgaranjem. Da je to zaista istina, pokazuje i nedavno provedeno istraživanje koje je provela organizacija Global EV Alliance na uzorku od više od 23 tisuće vlasnika električnih vozila u 18 država, uključujući i SAD, Kanadu, Brazil, Francusku i druge.
Rezultati tog istraživanja tako su pokazali da više od 90 posto vlasnika električnih automobila, kada budu kupovali novo vozilo, ponovno će odabrati električni motor. Što se tiče povratka na automobile s benzinskim i dizelskim motorima, njih samo oko jedan posto razmišlja o tome, što su brojke koje govore koliko su vlasnici e-vozila oduševljeni svojim automobilima. Jako mali dio njih razmišlja i o najboljem od oba svijeta pa će za 4 posto ispitanih sljedeći automobil biti plugin hibrid.
Što se razloga oko kupovine električnog automobila tiče, za skoro polovicu njih (45 posto) najvažniji su niži operativni troškovi, dok je, zanimljivo, čak 40 posto njih misli kupiti takvo vozilo zbog njegovog pozitivnijeg utjecaja na klimu u odnosu na benzince i dizelaše. Oko 32 posto aktualnih vlasnika vozila s električnim motorom ponovno bi odabrali sličan automobil jer smatraju da je to bolje rješenje za lokalni okoliš, 21 posto zato što imaju dobre vozne karakteristike, a 18 posto njih jer su troškovi održavanja niži. Na Electreku dodaju i kako na pozitivan dojam iskustva vožnje utječe i gotovo nečujna i glatka vožnja, što ne mogu osjetiti čak niti vlasnici najskupljih benzinaca.
Zbog svega navedenog, analitičari su ranije smatrali kako će tranzicija na električna vozila biti puno brža u odnosu na trenutačnu situaciju. No problem je što najveći izazovi na ovom tržištu, odnosno stvari koje čine najveću prepreku kupovinu električnih automobila i dalje nisu riješeni. Automobili s e-motorima su i dalje skuplji, njihov doseg u većini slučajeva ne može se mjeriti s dosegom benzinaca i dizelaša, punjenje je sporo, a broj punionica ograničen. Zato, iako bi sigurno veći broj vozača razmislio o kupovini automobila s električnim motorima, sačekat će dok se spomenuti problemi ne riješe.
Trenutačno je najbolja situacija u Kini, koja drži najveći udio na tržištu električnih automobila, što ponajviše mogu zahvaliti brojnim cjenovno povoljnim modelima koji su dostupni u toj zemlji. Npr. BYD-jev Seagull na tom je tržištu dostupan po cijeni nižoj od 10 tisuća dolara, a riječ o prilično solidnom vozilu s dosta ugrađene tehnologije. Kada bi takvi modeli, odnosno modeli slične cijene bili dostupni i na europskom i američkom tržištu, nema sumnje kako bi i udio električnih automobila na njima bio značajno veći.