Nakon Muskova preuzimanja Twittera, odnosno sadašnje platforme X, dio velikih brendova najavio je kako se više neće oglašavati na toj mreži. Jedan od razloga bila je činjenica što je Musk otpustio veliki broj zaposlenika, uključujući i osobe koje su bile zadužene za moderiranje sadržaja pa su se reklame ponekad pojavljivale i uz neprimjerene objave.
Dio kompanija je nastavio s bojkotom, dio se s vremenom se vratio na X, dok su neki nastavili s kupovinom manje količine oglasnog prostora. U posljednje vrijeme kompanije su ponovno počele s intenzivnijim oglašavanjem na ovoj platformi, a razlog je prilično zanimljiv. Kako je dio marketinških direktora velikih kompanija objasnio novinarima Financial Timesa, veliki brendovi odredili su manji dio svog oglašivačkog budžeta upravo za reklamiranje na X-u, kako ih se ne bi optužilo za bojkotiranje te mreže, odnosno ne žele riskirati nekakve javne diskusije i svađe s Elonom Muskom. Ukratko, ne žele se zamjeriti Musku.
Jasno, kritike najbogatijeg čovjeka na svijetu nikada nisu dobra stvar za jedan brend, a pogotovo kada je ta osoba jedna od najbližih suradnika predsjednika SAD-a i ima jako veliku moć i utjecaj.
Također, još jedan od razloga je i tužba koju je Musk podigao protiv oglašivača koji su bojkotirali njegovu mrežu, a koju je nedavno proširio s novim kompanijama, uključujući i Nestle, Pinterest, Lego i Shell.
Povratak na prihode iz 2022. godine
Lou Paskalis, marketinški stručnjak iz kompanije AJL Advisory objasnio je novinarima FT-a kako kompanije plaćaju one cifre za oglašavanje na platformi X koje su dovoljne kako se ne bi pojavili na nekoj Muskovoj crnoj listi. On je objasnio kako je dovoljan samo jedan Muskov komentar u medijima ili, naravno, na njegovo platformi, kako bi dionica tvrtke završila u minusu, a umjesto rizika od više milijuna dolara, kompanija bi se mogla naći u riziku od - više milijardi dolara.
Prema osobama upoznatim sa stanju u Muskovoj kompaniji, a koji su razgovarale s novinarima ovog financijskog portala, njen vlasnik, zajedno s izvršnom direktoricom Lindom Yaccarino, želi povećati prihode od oglašavanja na razinu iz 2022. godine. Prihodi su tada iznosili nešto više od 4 milijarde dolara, dok je ta cifra u 2024. pala na 1,9 milijardi dolara. Predviđanja za ovu godinu su nešto optimističnija, ali i dalje nisu niti blizu prihodima iz 2022. godine te se očekuje kako će ove godine ta cifra doseći 2,3 milijarde dolara.
Dok je dio starih oglašivača odustao od reklamiranja na X-u ili su značajno smanjili svoje budžete za tu mrežu, zanimljivo je kako se među brojnim današnjim najpopularnijim oglašivačima na toj platformi nalaze kompanije koje se nisu oglašavale 2023., što se može povezati i s Muskovim političkim angažmanom i podrškom Trumpu.