Demonstrirali smo budućnost glasovnih poziva, pohvalio se nedavno izvršni direktor Nokije Pekka Lundmark, nakon što je obavio telefonski poziv korištenjem nove tehnologije nazvane imerzivni audio i video. Riječ je o tehnologiji zvuka u tri dimenzije zahvaljujući kojoj interakcija s osobom s druge strane slušalice ili ekrana zvuči realnije, odnosno kao da se osobe koje razgovaraju nalaze u istoj prostoriji.
Riječ je o povijesnom trenutku i, kako kažu iz Nokije, najvećem koraku naprijed u iskustvu glasovnih poziva uživo od uvođenja zvuka monofone telefonije koji se koristi u pametnim telefonima i računalima. Zanimljivo, Lundmark je prije više od tri desetljeća sudjelovao u još jednom povijesnom trenutku te se 1991. godine nalazio u prostoriji u kojoj je obavljen prvi 2G glasovni poziv.
Razlika između sadašnjeg zvuka na telefonima i imerzivnog zvuka koji su demonstrirali iz Nokije jest što trenutačno pozivi putem pametnog telefona sažimaju audio elemente pa je riječ o zvuku s manje detalja, dok će nova tehnologija donijeti 3D zvuk koji, ne samo da će biti bolji i kvalitetniji, već će osobe koje razgovaraju preko veze imati osjećaj kao da se nalaze jedna pored druge. Ono što je važno naglasiti jest da je Nokia za takav poziv budućnosti iskoristila postojeći smartphone povezan s 5G mrežom te je za implementaciju ove tehnologije potrebno imati dva mikrofona na telefonima, što većina modernih smartphonea već ima. Ovo sada postaje standardizirano… tako da pružatelji mrežnih usluga, proizvođači čipova i mobilnih uređaja, mogu početi s implementacijom u svoje proizvode, objasnio je Lukander.
Tehnologija koju je Nokia predstavila i koja bi trebala dodatno poboljšati kvalitetu razgovora, nije namijenjena samo za razgovor između dvije osobe, već se može iskoristiti i u konferencijskim pozivima. U tom slučaju, glasovi svih sudionika takvih poziva mogu se razdvojiti na temelju njihove lokacije u prostoru, što bi značajno trebalo poboljšati online sastanke i virtualne konferencije.
Iako se trend rada od kuće u posljednje vrijeme ponovno promijenio te šefovi žele da zaposlenici što više vremena provode u uredima, mnogi i dalje često održavaju online sastanke i konferencije te je jasno kako bi ova tehnologija mogla značajno poboljšati njihovo iskustvo komunikacije.
Izvor: Reuters