Kada govorimo o autonomnim automobilima i računalima koja upravljaju vozilima, najčešće se spominju poznate i razvikane američke kompanije poput Wayma i Tesle. No na dalekom istoku također je u tijeku autonomna revolucija koju prevodi više kompanija i startupa, a koja otvara vrata budućnosti u kojoj će volane u potpunosti preuzeti računala, dok taksiji koji će nas voziti neće imati (ljudskog) vozača.
Jedna je od takvih kineskih kompanija AutoX, koja je od lokalne vlasti u Šenženu ovaj tjedan dobila zeleno svjetlo za svoje, kako ih mediji često nazivaju - robotaksije. Riječ je o taksijima u kojima, dakle, nema vozača te je ovo prvi put da će takva vozila početi s testiranjem na ulicama jednog velikog kineskog grada bez backup vozača ili udaljenog upravljanja, naglašavaju na Tech Crunchu. Uspjeh je još i veći s obzirom na to da je riječ o startupu koji je osnovan prije samo 4 godine, no u koji su uložile poznate i velike kineske kompanije poput Alibabe, MediaTeka i Shanghai Motorsa. U tako kratko vrijeme već su odvozili milijune autonomnih kilometara (uz backup vozača spremnog za preuzimanje volana) te je sada tehnologija spremna za novi korak.
Nakon dobivanja dozvole cestama Šenžena počet će voziti 25 robotaksija AutoX-a, no oni još neće biti dostupni svima, već će u sklopu zatvorenog testiranja biti dostupni samo odabranim putnicima. Kako je riječ o milijunskom gradu s velikim brojem automobila i brojnim izazovnim situacijama u prometu, jasno je kako je pred AutoX-om jako velik i kompleksan izazov.
Iz AutoX-a kažu kako je Šenžen ostvario rapidan progres kada je u pitanju regulativa o samovozećim automobilima, a i drugi kineski gradovi s promjenom regulative i ulaganjem u infrastrukturu pokušavaju privući startupove autonomnih vozila i pripremiti se za budućnost u kojoj će nas roboti izgurati iz automobila.