Vukovarski gimnazijalci odnijeli su još jednu nagradu za svoju inovativnost i korištenje tehnologije. Njihov projekt “Tehnologija u službi očuvanja i promoviranja kulturne baštine – Vukovarski vodotoranj” osvojio je treće mjesto na kreativnom natječaju Junior Engineer Academy.
Kako su pojasnili iz vukovarske gimnazije, na ovogodišnji donacijski natječaj Instituta za razvoj i inovativnost mladih pod nazivom Junior Engineer Academy mogle su se, osim strukovnih škola, po prvi puta prijaviti i gimnazije. Stoga jeoformljen suradnički tim vukovarske gimnazije sačinjen od učenika 2. razreda prirodoslovno-matematičkog usmjerenja, ujedno i članova eTwinning projekta The green changemakers, u sastavu Blanka Bučko, Lara Šijanović, Fran Hutinec i Hrvoje Sovar te mentora, nastavnika Davora Šijanovića i Sanje Pavlović Šijanović.
Osnovno je obilježje ovog donacijskog natječaja uspostavljanje i održavanje bliskih kontakata s tvrtkama i sveučilištima koji učenicima omogućuju rani uvid u svijet rada inženjera i kvalificiranih stručnjaka u svim područjima tehnologije i znanosti. Svaka škola u projektu dobila je zadatak prijaviti kreativnu projektnu ideju s temom Očuvanja kulturne baštine pomoću tehnologije koju će realizirati doniranom opremom. Sudjelovanje u kreativnom natječaju bilo je obvezno za sve uključene ustanove u projektu Junior Engineer Academy 2.0. Uvodne aktivnosti obuhvatile su osnovnu i naprednu edukaciju u organizaciji Instituta za razvoj i inovativnost mladih putem online video radionica temeljem kojih su usvojene sve potrebne informacije za izradu praktičnog rješenja vezanog za realizaciju idejnog projekta.
Imajući u vidu Vukovar, kao grad bogate kulturne baštine, povijesnog naslijeđa i tradicije, vukovarski gimnazijalci odlučili su izraditi IoT model vukovarskog vodotornja koji na autentičan način nastavlja čuvati sjećanja na hrabre ljude i ratnu prošlost Grada Heroja jednako kao i što odašilje poruku da je Vukovar grad okrenut budućnosti i svima koji u njemu žele živjeti, raditi, stvarati, svima koji žele biti dijelom te budućnosti.
Tako su izradili model vukovarskog vodotornja i pripadajućih sadržaja u potpunosti ispisanih na 3D printeru. Projekt, kako kažu, predstavlja spoj ponosne prošlosti i perspektivne budućnosti, a cilj mu je očuvanje kulturne baštine koja pruža i jača osjećaj identiteta, istovremeno promičući poštovanje za kulturnu raznolikost i ljudsku kreativnost. U projektu Junior Engineer Academy 2.0 sudjelovalo je 25 srednjih škola iz Republike Hrvatske koje su ukupno prijavile 29 projekata, a projekt Vukovarski vodotoranj osvojio je izvrsno treće mjesto.