Zahvaljujući godinama ulaganja, istraživanja i razvoja tehnologije autonomne vožnje, Waymo (dio Googlea) prošle je godine pokrenuo prvi taksi-servis na svijetu s vozilima kojima upravljaju računala. U dijelu tih vozila i dalje se nalaze backup vozači, no na određenom dijelu Phoenixa moguće je naručiti taksi u kojem zaista nema vozača i putnici su u potpunosti prepušteni računalima koja sama donose sve odluke u vožnji.
Vožnja vozilima bez vozača dosad je bila ograničena samo na određeni broj korisnika koji su bili dio Early Acces, no iz kompanije su jučer najavili kako će autonomni taksiji uskoro biti dostupni svim korisnicima programa Waymo One. U takvom jedinstvenom iskustvu vožnje prvo će moći uživati postojeći korisnici programa, dok bi tijekom sljedećih tjedana autonomni taksiji trebali biti dostupni svim osobama koje se prijave u Waymo One. To mogu napraviti preuzimanjem aplikacije u Googleu Play i App Storeu.
Iz Wayma kažu da će, u skladu s vremenom u kojem živimo, dezinficirati automobil nakon vožnje kako bi se smanjio rizik od zaraze virusom SARS-CoV-2.
S obzirom na to da je vožnja autonomnim taksijem ograničena samo na određeno područje Phoenixa, iz Wayma kažu kako će s vremenom vratiti backup vozače u neka vozila kako bi usluge prijevoza taksijem mogli pružati na širem području grada. Prije toga u automobile će ugraditi posebne pregrade između prednjeg i stražnjeg dijela vozila kako vozač i putnici ne bi došli u kontakt.
Do tada će vozilima Wayma upravljati samo računala, a prilikom te najave na službenom blogu kompanije objavili su kako prije pet godina u listopadu obavljena prva vožnja u autonomnom vozilu na javnim prometnicima. Autonomni automobil Firefly, koji je mogao uhvatiti maksimalnu brzinu od 40 km/h, bio je opremljen radarom, lidarom, kamerama i snažnim računalom. Tada je provozao slijepu osobu Stevea Mahana cestama Austina u Teksasu te su time udareni temelji za budućnost javnog prijevoza koja bi, ne tako skoro, naravno, mogla biti potpuno autonomna.
Izvor: Waymo blog