U sklopu prošlog tjedna održanog Weekend Media Festivala održan je i zanimljiv panel s temom "Kako biti kreativan u doba mobilea?" na kojem su sudjelovali sudjelovali Maja Blumenšajn, voditeljica digitalnog marketinga Nove TV, Diana Dumanić, direktorica RedView Media, Fran Mubrin, kreativni direktor iz 404 agencije, Sonja Stahor Gašpar, voditeljica eCommerce i Digital Marketing sekcije T-HT-a.
Kreativnost u doba mobilea aktualna je tema jer se svijet oglašavanja sve više mijenja i seli na mobilne uređaje koji su postali dominantni ekrani svugdje u svijetu. Danas mobilni uređaji prevladavaju kod pregledavanja sadržaja, a prema zadnjim podacima IAB-a, čak 63 posto korisnika mobilnih uređaja u svijetu svoje uređaje koristi svakih 30 minuta, najmanje polovica njih provede preko 3 sata svakog dana na svom mobitelu, dok zapanjujućih 22 posto provede čak i više od 6 sati svakog dana na svom mobilnom uređaju.
Unatoč tome što je konzumacija sadržaja putem mobitela u velikom porastu, kao što je i samo mobilno oglašavanje u porastu, ipak i oglašivači i agencije pri izradi strategija i kreativnih koncepata za oglašavanje uglavnom i dalje promišljaju svoje kampanje putem TV-a i stolnih (desktop) računala. Nažalost, kreativne agencije još uvijek najčešće preslikavaju offline kreativu koja se primarno radi za TV i print kanale.
Na panelu je tako zaključeno kako nedostaje bolja komunikacija između kreativnih agencija, medija i oglašivača. Također, pokazalo se kako često klijent uopće nije upoznati s novim mogućnostima i novim formatima oglašavanja koji su globalno u porastu. U većini današnjih oglašivačkih agencija kreativni direktori stasali su razvijajući kreative za offline kanale. Njima je TV bio, i ostao, primarni kanal za izražavanje kreativne poruke, odnosno polazišna točka.
Zaključeno je kako je potrebno investirati u edukaciju kako kreativnih agencija, kojima nedostaje medijskog znanja, tako i medijskih agencija kojima nedostaje kreativnog znanja. Navedeno ukazuje na to da možda dolazi vrijeme novih hibridnih online-kreativno-medijskih agencija.
Pričalo se i o tome kako osmisliti mobile-first strategiju, kako razviti kreativno rješenje unutar mobile ekrana, odnosno unutar mobilnih formata koji funkcioniraju drugačije od TV i online kanala. Online kanali konzumiraju se na drugačiji način od ostalih offline kanala. Baš zato bi npr. online video trebao komunicirati glavnu poruku na početku spota, dok televizijski spot poruku komunicira na kraju spota. Pitanje je i snimanja mobilnih videomaterijala, koji su u mobilnom svijetu drugačiji i samom činjenicom da se mobilni ekran u 98 posto slučajeva gleda vertikalno. Na panelu je postavljeno i dobro pitanje: Zašto se ne rade vertikalni videomaterijali za mobilno oglašavanje?
Cijela situacija ukazuje na to da klijent oglašivač često nije svjestan svih promjena i najnovijih trendova koji se dešavaju na tržištu te još uvijek postoje klijenti koji čak nemaju ni optimizirane web-stranice za mobilne uređaje. Stoga je iznimno važno informirati se o novostima u oglašavanju, jer dolaze novi napredniji formati u mobilnom svijetu oglašavanja, kao što je npr. mobile interscroller format, koji nije napadan, a ima visok postotak vidljivosti. Preporuka je da se strategija oglašavanja za mobilni kanal osmišljava zasebno, jer se pokazalo da isto kreativno rješenje ne prolazi jednako dobro na svim digitalnim kanalima, a upravo često viđamo primjenu istih rješenja na različitim kanalima.
Zaključak panel diskusije naglasio je važnost investiranja u prenošenje znanja i edukaciju klijenata, kako bi se upoznali s novim mogućnostima te prednostima novih formata u oglašavanju, koji sve više osvajaju globalno tržište. Oglašivač ima pravo očekivati od svoje medijske agencije da je ona ta koja će ga educirati i informirati o novim mogućnostima i formatima oglašavanja. Kao što od kreativne agencije treba očekivati da razumije i poznaje zakonitosti i vrijednosti digitalnog i mobilnog oglašavanja.
Pozitivna je stvar da postoje formati, tehnologije i mogućnosti te mladi i kreativni ljudi u agencijama koji bi ovakve mobilne kampanje mogli osmisliti i sprovesti bez problema. Nažalost, nedostaje volje i hrabrosti da svi zajedno krenemo snažnije u mobilno oglašavanje te iskoristimo prednosti koju nose mobilni uređaji kroz strategije Mobile First i/ili Mobile Only.
Mobilni ekran predstavlja danas najpotentniji kanal za oglašavanje, nakon TV-a. Vrhunski videooglas, može biti jednako kvalitetno percipiran, ako ne i bolje, ako je napravljen za Mobile Vertical video nego za TV.
Nema osobnijeg ekrana od mobilnog ekrana, a vrijeme koje se troši na korištenje mobilnog uređaja govori u prilog tome kakav potencijal leži u mobilnom oglašavanju.