Koliki je "rok trajanja" nekog influencera? To je teško reći jer ovisi o cijelom nizu varijabli. Od toga kojim se područjem bavi, gdje objavljuje svoje objave, do toga koliko ima smisao za posao.
Jedan od najpoznatijih gamerskih influencera na YouTubeu Jordi Van Den Bussche rekao bi vam da influencer može trajati sve dok ne pregori. Kao influencer objavljivao je sadržaj pod imenom Kwebbelkop, a u jednom je trenutku radio gotovo 24 sata dnevno ne bi li smislio ideje za video, snimio sve i objavio na internetu.
No 2018. upao je u probleme. Bio je preopterećen - pokrenuo je svoju tvrtku, a istovremeno je moramo nastaviti s osmišljavanjem novog sadržaja, za koji je bio preumoran da ga snima. Kao i brojni drugi influenceri, jednostavno je "pregorio".
Kako je ispričao za Wired, to je kod njega potaknulo promjenu u načinu razmišljanja. Osmislio je način da ostane prisutan kao influencer, ali istovremeno ima vremena za privatni život i vođenje tvrtke.
Imao sam lijepu karijeru i bilo je zabavno, ali htio sam stvari podići na novu razinu i omogućiti brendu da živi zauvijek, otkriva Van Den Bussche.
Stoga je otišao u svojevrsnu influencersku mirovinu, a njegovu influencersku karijeru nastavila je - umjetna inteligencija. Naime, pokrenuo je AI influencersku platformu koja se sastoji od dvije verzije AI alata. Prvi je alat digitalna osobnost Van Den Bussceha, koja je napravljena na temelju njegovih videa i onoga što govori u tim videima te se koristi za stvaranje novog sadržaja. Drugi alat osmišljen je kako bi se od jednostavnih uputa napravio video koji je moguće objaviti. Primjerice, dovoljno je upisati - uzmi ovaj članak i pretvori ga u video oblikovan kao intervju između dvoje ljudi, i za nekoliko minuta video je tu.
Još u travnju 2021. Van Den Bussche je pokrenuo kanal na YouTubeu s virtulanim influencerom Bloom, koji je nastao pomoću umjetne inteligencije. Otad je Bloo prikupio više od 776 tisuća pretplatnika i milijune gledatelja.
On je u potpunosti virtualni influencer s protokolom i zadanim koracima iza kojih je gomila umjetne inteligencije i strojnog učenja. Taj model sad primjenjujemo na mojoj platformi, pojašnjava Van Den Bussche.
Na svom originalnom kanalu Kwebbelkopu objavio je prvi video napravljen pomoću umjetne inteligencije.
Napravljen je na temelju mog lika, moje kreativnosti i mojih uputa. Svi misle da se povlačim kao kreator i prepuštam sve umjetnoj inteligenciji, ali i dalje ću biti kreativan, dodaje.
Iako je video zaista zanimljiv, a kako sam kaže, lista čekanja među influencerima za isprobavanje njegove platforme dugačka, još uvijek je neće otvoriti za javnost. Ističe kako je trošak stvaranja takvog influencerskog AI videa još uvijek prevelik.
Ovo daje potpuno novu mogućnost kreatorima da se kloniraju i nastave bez brige o starenju, debljanju ili bilo kojim drugim promjenama, ističe Lia Haberman, stručnjakinja za influencerski marketing na UCLA-u.
No pitanje je hoće li javnost jednako dobro prihvatiti AI stvorene influencere, kao i one od krvi i mesa. Van Den Bussche vjeruje da će njegova platforma omogućiti povratak nekih influencera koji su odustali od takvog načina života zbog prevelike opterećenosti i zasićenosti. Uostalom, ako je na ekranu AI lik, upute mu može, ali i ne mora, davati influencer na temelju čijeg je izgleda i profila napravljen, zar ne?
Izvor: Wired