Odlazak u banku tek je rijetkima "zabavna" obaveza. Najčešće podrazumijeva ispunjavanje velike količine papira ili dugo čekanje. To posebno frustrira kad samo želite uplatiti novac nekome.
Stupanjem na snagu direktive PSD2, kojim se bankarske transakcije otvaraju i za tehnološke tvrtke, stvari bi se trebale uvelike promijeniti.
Kako izgleda kad za slanje novca prijateljima i obitelji ne treba banka, pokazali su predstavivši novu aplikaciju u Erste banci.
Aplikacija KEKS Pay omogućava brzo i sigurno slanje i primanje novca, i to bez ikakvih naknada. Riječ je o prvom bankarskom rješenju na hrvatskom tržištu koje je namijenjeno svim zainteresiranim korisnicima, neovisno o tome u kojoj banci imaju otvoren račun.
Aplikaciju je godinu dana razvijao startup koji su pokrenuli unutar Erste banke upravo kako bi lakše došli do inovativnih rješenja i novih poslovnih modela.
Predstavljanje aplikacije KEKS pay (Foto: Erste banka) (Foto: Erste banka)
Aplikacija Keks Pay veoma je jednostavna za korištenje. Dovoljno ju je instalirati na svoj pametni telefon, unijeti broj telefona prijatelja i odabrati količinu novca koji mu šaljete. Nije potrebno otvarati posebne račune, tražiti broj računa ili uključivati e-banking. Korisnik može novac poslati s kartice koju i inače koristi, bilo kreditne ili debitne, odnosno s tekućeg računa, a novac stiže na bilo koji račun koji upiše primatelj. Korisnici koji primaju novac dobit će SMS s pozivom da instaliraju aplikaciju, odnosno obavijest unutar aplikacije da im druga osoba šalje novac. Osim slanja novaca, Keks Pay omogućava i skupljanje novaca u chat grupi prijatelja ili obitelji za razne prigode, kao što su pokloni za rođendane i vjenčanja ili troškovi zajedničkih putovanja.
Bankarstvo prolazi proces velikih promjena, posebno u segmentu tehnologije i pravnog okvira. Nova regulativa PSD2, pojavljivanje novih igrača, fintech startup tvrtki te njihov ulazak na bankarsko tržište samo su neke od promjena koje su nastupile ili će tek nastupiti. Zato je unutar Erste banke osnovan poseban startup koji se bavi upravo tim promjenama te ih produktivno koristi, a KEKS Pay rezultat je prilagodbe na nove okolnosti. U razvoju ove aplikacije vodili smo idejom da bude jednostavna, dostupna svima, bez obzira na to radi li se o klijentu Erste ili neke druge banke, te da korisnicima rješava konkretan problem s kojim se svakodnevno susreću. Za situacije poput dugovanja novca za ručak, karte za kino ili skupljanje novaca za poklon ili zabavu, ali bez vođenja evidencije tko je platio i borbe s gotovinom, KEKS Pay nudi mogućnost kreiranja chat grupe te podjelu troškova i skupljanja novca digitalno. Smatram da je upravo to i svrha digitalnih noviteta – olakšavanje svakodnevice klijentima na način da mu budu asistenti pri svakoj akciji ili transakciji, rekao je prilikom predstavljanja aplikacije Dejan Donev, voditelj Tima za digitalnu transformaciju u Erste banci.
Važno je napomenuti da je aplikacija kreirana u skladu s najvišim sigurnosnim standardima enkripcije podataka, regulativom PCI DSS o zaštiti brojeva kartica te je dodatno zaštićena PIN-om ili biometrijom.