Društvene mreže pokazale su se neizostavnim dijelom naših života, pogotovo u periodu kad smo zbog koronavirusa bili ograničeni u kretanju i druženju. No, jedna je zagrebačka tvrtka došla na ideju da napravi društvenu mrežu koja bi se koristila u "intimnijem" okruženju. Pa umjesto da na mreži imate ljude iz cijelog svijeta, imate samo one iz svoj tvrtke.
U želji da radna atmosfera bude još bolja i da zaposlenici međusobno više komuniciraju, u agenciji Q osmislili su Jenz, aplikaciju koja je zatvorena društvena mreža za tvrtke.
Nakon što je nastupila pandemija COVID-19, pravovremeno širenje informacija među zaposlenicima, postalo je dodatno izazovno za svakog poslodavca. A upravo u ovakvim vremenima, više nego ikad, važno je osigurati da su zaposlenici dobro informirani, povezani, motivirani i angažirani. U suprotnom, tvrtka vam neće biti baš produktivna, objašnjava CEO Filip Ljubić otkud uopće ideja za ovakvom aplikacijom.
Jenz je, najjednostavnije rečeno, društvena mreža za tvrtke, odnosno „zatvorena društvena mreža“.
Trendovi se mijenjaju, kolege nam postaju prijatelji, a radno mjesto postalo je nešto puno osobnije nego što je bilo nekad. Baš zato je sve bitnija, ako ne i najbitnija stavka postala upravo ugodna radna atmosfera. Bez toga zaista nema profitabilnosti, nastavlja Ljubić.
Tvrtke u kojima radi velik broj ljudi našle su se pred svojevrsnim izazovom kad je velik broj njihovih zaposlenika, zbog cjelokupne situacije, odjednom krenuo raditi od kuće. Komunikacija među njima i dobro uhodani poslovni procesi, morali su se na brzinu prilagoditi udaljenom radu. I u Q-u su se susreli s istim problemom.
Pokušali smo sa svim dostupnim alatima – Slack, mailovi, WhatsApp, Newsletteri, YouTube i sve je to bilo dobro, ali i dalje nije funkcioniralo kako treba. Postao nam je problem dostaviti informaciju do svih uključenih, na vrijeme informirati 150 ljudi i njih međusobno sve povezati, objašnjava Ana Čupić, direktorica komunikacija u Q-u. Nakon nekoliko desetaka razgovora s klijentima i partnerima i istraživanja nudi li tržište to što nam treba, došli smo do zaključka da takvo nešto – ne postoji. „Slogan“ Q-a je da nudimo odgovore i rješenja, tako da smo odlučili sami stvoriti rješenje i to je bio početak nastanka Jenza, kaže Čupić.
Tijekom stvaranja Jenza, naglasak je bio na praktičnosti i informacijama, no nisu zaboravili ni na vizualnu komponentu koja je zaposlenicima trebala olakšati korišitenje novog kanala komunikacije s kolegama.
Spajajući zaposlenike na Jenz, u sekundi možete podijeliti sve važne podatke o tvrtki, a zatim odmah po potrebi dobiti povratne informacije. Možete motivirati svoje ljude da se bolje upoznaju i da pobliže rade jedni s drugima. Jenz ujedinjuje ljude, angažira ih i potiče komunikaciju, dodatno pojašnjava Čupić.
Glavna prednost Jenza je što na jednom mjestu okuplja sve informacije koje su zaposleniku potrebne za taj dan, a dovoljno su sažete da ih može pregledati u jednoj minuti. Od Vijesti (sve službene vijesti tvrtke), Tweetova zaposlenika (zabavne priče koje zaposlenici mogu međusobno podijeliti), Profila zaposlenika (fotografija, odjel, naziv radnog mjesta i kratki životopis), Statusa (godišnji, službeni put i slično), pa do Pohvala kolega (jednim klikom možete pohvaliti kolegu), Pretinca prijedloga i žalbi (prilika za zaposlenike da anonimno kažu sve što žele), Anonimne ankete i Kalendara događanja.
U Q-u ističu kako je pandemija pomogla da se vide konkretni rezultati upotrebe Jenza. Tako 87% zaposlenika ima odličnu komunikaciju s kolegama, 90% zaposlenika osjeća potporu nadređenih i 96% zaposlenika savršeno razumije svoje zadatke i ciljeve.
Vremena u kojima smo se našli svakako zahtijevaju inovativnost kako bi tvrtka ostala profitabilna i izuzeta od većih posljedica kakve izaziva pandemija poput COVID-19. A posljedice će se osjećati zasigurno još dugo. Aplikacija poput Jenza idealan je model komunikacije i stvaranja zajedništva, ističu iz Q-a.