Našim automobilima još uvijek ne možemo upravljati putem mobilnih uređaja, barem ne komercijalno, no što je potaknulo dva poznata automobilska brenda da plasiraju vlastite aplikacije/plugine i čemu one točno služe?
Iako će ''pozivanje'' automobila da vas pokupi ispred trgovine ili samo parkiranje u stilu KITT superautomobila iz Knight Ridera, popularne američke serije 80-tih godina, pričekati još koji dan, to ne znači da se već sada proizvođači automobila nisu bacili u kombiniranje novih telekomunikacijskih tehnologija s onim automobilskima. Za sada se to tiče brendinga, a u budućnosti tko zna.
Audi i VW koji se formalno nalaze unutar iste Volkswagen grupacije u svoje automobile uvode pametan Start&Stop sustava paljenja i gašenja motora koji u trenucima kada se automobil ne kreće, poput primjerice na semaforu ili u gužvi, omogućuje privremeno gašenje motora i uštedu goriva odnosno okoliša.
S obzirom da nam zbog dnevnog bombardiranja stotinama TV, print i online oglasa display oglašavanje već polako dosađuje te posljedično postajemo sve netolerantniji i ''slijepi'' na takav oblik komunikacije, Audi je odlučio prezentirati svoju novu tehnologiju u obliku aplikacije za pametne uređaji koja gasi sve aplikacije koje se trenutno ne koriste i omogućuje brži start odnosno uštedu baterije, što je gotovo istovjetno onom što Start&Stop čini automobilu. VW se služio istom porukom te su umjesto aplikacije plasirali Google Chrome plugin koji u trenutku kada odmaknete pogled s vašeg ekrana zaustavlja YouTube video te automatski nastavlja čim vratite pogled.
Osobno sam testirao Audi Start&Stop aplikaciju te iako ne pruža ništa više od prosječnih Task Killer i Antivirus programa, odlikuje se elegantnim i prozračnim dizajnom koji u fokus stavlja glavnu namjenu- gašenje. Time su zasigurno, barem kod dijela potrošača, pozitivno i korisno pozicionirali njihovu inovaciju.
Potrošače valja razumjeti, analizirati njihove navike, predočiti njihove potrebe te sukladno tome kreirati ponudu/proizvod. Takav pristup neće uroditi plodom samo u automobilskoj industriji, već u svakoj u kojoj se primjeni koncept ''nađi kupca pa proizvedi'' umjesto suprotnog ''proizvedi masovni proizvod pa ga prodaj''.