Zašto moderni poslovnjaci više ne nose kravate?

Zadnjih nekoliko godina pratim trend odijevanja mnogih uspješnih poduzetnika i ono što sam primijetio me dosta potaklo na razmišljanje.

Saša Fišter sasa@zimo.co | 02.06.2014. / 07:48

Zašto moderni poslovnjaci više ne nose kravate?

Zadnjih nekoliko godina pratim trend odijevanja mnogih uspješnih poduzetnika i ono što sam primijetio me dosta potaklo na razmišljanje.

“Odijelo čini čovjeka”, stara je poslovica koja možda danas ima sve bitnije značajne u poslovnom svijetu. Istina jest da ako se prikladno odjenete, ostavit ćete prilično dobar dojam na svoje poslovne partnere, sugovornike, itd. No što je s onim poslovnjacima koji još uvijek furaju klasična odijela s kravatama?

Odmah na početku mogu reći da čim vidim čovjeka u odijelu s kravatom, bježim od njega. Imam osjećaj da mi žele nešto prodati, uvaliti ili me nekako zajeb….i. Nisam siguran da mogu vjerovati tim ljudima. Nedavno sam dobio PR od jedne kompanije, te uz klasičan tekst nekoliko fotki s ljudima u odijelima kao nekom novom upravom ili što već. Iskreno, čim sam vidio slike odmah sam preskočio mail, ne želim ni čitati o tome a kamoli pisati. Takvi ljudi su sumnjivi i ne čini mi se da su mi interesantni, nasuprot, tjeraju me od sebe.

Imam osjećaj da ljudi koji nabace kravatu i klasično odijelo kao da skrivaju svoju nesposobnost iza svoje odjeće. Kog će ti vraga odijelo ako ne znaš što prodaješ i “tvoj kolega iz tehničkog odijela” će mi objasniti detalje oko proizvoda koji mi pokušavaš uvaliti. 

Na nedavno održanoj Code konferenciji (do sada poznatoj kao AllThingsD na kojoj su gostovali gotovo svi najveći poslovnjaci u svijetu, od Jobsa, Gatesa, Zuckerberga, it.) niti jedan CEO kompanije nije imao klasično odijelo i kravatu — niti jedan. Ove godine na Code-u su se tu top ljudi iz Applea, CEO Microsofta, Netflixa, Nesta, i mnogih drugih, no nitko nije imao kravatu, pitam se zašto.

Ne znam za vas, no kad vidim ovako nešto bježim koliko me noge nose. Više ću vjerovati liku u hoodici koji zna što priča i zna što prodaje, nego “poslovnjaka” koji želi uvaliti nešto jer će dobiti 2% provizije od prodanoga, i nije ga briga što i kako dalje. 

Zapamtite, onaj lik u hoodici će vas nakon tjedan dana zvati da čuje kako napradujete, jeste li isprobali njegov proizod, imate li kakve zamjerke ili možda ideju kako poboljšati nešto, nakon čega će se on i njegovi kolege uhvatiti koda i pisati dvije noći bez prestanka, te poslati novu ažuriranu verziju for free.

Mislite li da će vam to isto napraviti “stručnjak” u odijelu i kravati? Nipošto. Briga njega za sve, glavno da skupi vizitke, dobro se najede i popije nešto, sjedne u poslovni auto, telefonira sa službenim mobitelom, odsjeda u hotelu na poslovnu karticu, itd. Zašto bi se on mučio kad ima sve? Onih 2% mu je super ako upadne, bitno da ispuni neku kvotu.

Dakle, nemam ništa protiv odijela, no svakako je ugodnije pričati s osobama koji imaju blazer, košulju i hlače, nego visoko stegnuti debelu plavu kravatu na bijeloj košulji i crnom, malčice prevelikom odijelu, s cipelama ulaštenim da si možete frizuru složiti.

Kome ćete prije vjerovati, ekipi na lijevoj ili desnoj strani?

Zašto moderni poslovnjaci više ne nose kravate?

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti