Kineska flota trenutno zauzima osmo mjesto u svijetu s 33 broda za prijevoz automobila, pokazali su podaci konzultantske tvrtke Veson Nautical. Na prvom je mjestu Japan s 283 broda, a slijede Norveška sa 102, Južna Koreja sa 72 i Otok Man sa 61 brodom.
No, kineske kompanije već su naručile još 47 brodova, što čini četvrtinu svjetskih narudžbi. Kupci uključuju proizvođače automobila SAIC Motor, Chery Automobile i BYD, ali brodove naručuju i logističke tvrtke poput COSCO-a i China Merchantsa.
Nakon što ta 'armada' bude isporučena Kini, udio flote brodova za prijevoz automobila pod kineskom kontrolom poskočit će sa sadašnjih 2,4 posto na 8,7 posto, rekao je Andrea de Luca iz Vesona.
Očekujemo da će biti uspostavljene i nove trgovačke rute, gotovo isključivo za kineske proizvođače automobila, dodao je De Luca.
Većina dosadašnjih narudžbi na globalnoj razini, njih 82 posto, otišla je kineskim brodogradilištima, pokazuju podaci.
Zbog žestoke konkurencije koja spušta cijene, štedljivih potrošača i slabašnog domaćeg gospodarstva proizvođači automobila ubrzano se šire na tržišta na kojima mogu postići bolje cijene. Kina je prošle godine pretekla Japan i postala najveći izvoznik automobila u svijetu.
Samo BYD izvezao je lani preko 240 tisuća automobila, a ove godine planira ih izvesti do 400 tisuća.
I inozemni konkurenti, poput Tesle i Volkswagena, proizvode u Kini više automobila za potrebe izvoza kako bi iskoristili troškovno učinkovit lanac opskrbe.
Zbog rasta vozarina i potpore lokalnih vlasti proizvođači automobila odlučili su sada kupovati brodove i sami ih isporučivati. Do kraja 2023. najam broda koji može prevesti 6.500 vozila stajao je 115 tisuća dolara dnevno, više od sedam puta više od prosjeka u 2019. godini, prema podacima konzultantske tvrtke Clarkson.