Studija koju je za IBM nedavno provela kompanija Morning Consult nad više od 22 tisuća osoba pokazala je kakav je utjecaj pandemija koronavirusa imala na odnos internetskih korisnika prema sigurnosti. Pored brojnih drugih posljedica - od zdravstvenih do gospodarskih, korona je u potpunosti promijenila i način na koji radimo, ali i gdje radimo. S radom od kuće, ali i općenito s više vremena koje su ljudi u proteklih 15-ak mjeseci proveli doma, povećalo se i vrijeme koje provode online te su mnogi počeli koristiti nove internetske servise.
To znači da su mnogi tijekom tog vremena otvorili brojne nove račune - za naručivanje hrane, pohranu podataka, online bankarstvo, Netflix, glazbene servise itd., a te je račune trebalo zaštititi lozinkama. Problem vezan uz otvaranje brojnih novih računa, a koji bi korisnike naknadno mogao itekako koštati, jest što je čak 82 posto ispitanih priznalo da ponekad koriste iste lozinke za različite servise.
Jednom kada se hakeri dokopaju lozinke s jednog servisa koji koristite, istu kombinaciju korisničkog imena (ili e-maila) mogu pokušati iskoristiti i za druge servise i dobiti pristup brojnim privatnim podacima. Dakle, ako vam probiju npr. Netflix, a istu lozinku koristite za Facebook, dobit će ulaznicu u svoj privatni virtualni svijet koji sigurno želite zaštititi od kriminalaca.
Od početka pandemije otvorene su “milijarde novih računa” pokazalo je istraživanje, a 44 posto ispitanih ne namjerava deaktivirati te račune. Zbog toga je, upozoravaju iz IBM-a, povećan digitalni otisak korisnika, što znači i veću mogućnost za napade hakera i kibernetičkih kriminalaca, pogotovo u slučajevima kada se koriste iste lozinke.
Izvor: ZDnet